W dyskontach Biedronki ma powstać sieć paczkomatów. Jest to wspólna inicjatywa właściciela tej sieci, Jeronimo Martins Polska oraz duńskiego operatora Swipbox.

Partnerem projektu jest już firma kurierska DHL, która dostarcza przesyłki do paczkomatów, w przyszłości spodziewane jest zaangażowanie jeszcze innych dostawców. - Pierwsze paczkomaty zostaną uruchomione na Śląsku, ale będziemy je instalowali w innych regionach - zapowiedziała Justyna Rysiak, menedżer ds. relacji zewnętrznych w Jeronimo Martins Polska.

Swipbox jest duńską siecią paczkomatów, która działa w Polsce od 2015 r. Dotychczas współpracowała z DHL instalując swoje urządzenia w wybranych sklepach spożywczych. Teraz Swipbox podpisał umowę o partnerstwie z należącą do firmy Jeronimo Martins Polska siecią dyskontów Biedronka. W ramach współpracy w Biedronkach zostaną uruchomione paczkomaty obsługiwane przez Swipbox, w których użytkownicy będą mogli odbierać przesyłki z zakupami dokonanymi w internecie.
Justyna Rysiak, wyjaśniła, że na razie projekt jest w początkowej fazie realizacji. – Wkrótce razem z firmą Swipbox Polska rozpoczniemy test maszyn paczkowych. Urządzenia będą służyły do obsługi przesyłek dostarczanych przez sieci kurierskie, z którymi zasady współpracy ustala firma Swipbox – tłumaczy. Po Śląsku, gdzie zostaną uruchomione pierwsze urządzenia, będą włączane kolejne lokalizacje. W sumie planowany jest montaż urządzeń w około 300 sklepach na terenie całego kraju. - Najpierw będziemy instalowali maszyny wewnątrz placówek, ale z postaramy się je instalować również na zewnątrz naszych sklepów – podkreśla Rysiak. - To rozwiązanie będzie kolejnym udogodnieniem dla naszych klientów, ale o jego przyszłości zdecydują wyniki testu. Oczywiście, nie wykluczamy współpracy z różnymi operatorami na rynku maszyn paczkowych ani też innej formy współpracy niż dzierżawa przestrzeni w sklepie - zapowiada menedżerka Jeronimo Martins Polska.
W związku z ogłoszeniem przez Biedronkę i Swipbox wspólnego programu pilotażowego paczkomatów wróciło pytanie o to, czy sieć dyskontów planuje uruchomienie sprzedaży w sieci i wykorzystania paczkomatów chociażby do wdrożenia systemu „click and collect”. Jednak przedstawicielka Biedronki ucina wszelkie spekulacje na ten temat. - Informujemy, że sieć Biedronka nie planuje obecnie uruchomienia sprzedaży przez internet - podkreśliła Rysiak. Jeśli zapowiadane testy zakończą się sukcesem, to Biedronka i Swipbox mogą zbudować największego konkurenta dla założonej przez biznesmena Rafała Brzoskę sieci paczkomatów InPost, która obecnie jest w Polsce liderem takiego sposobu dostarczania przesyłek. W końcu marca br. sieć Biedronka liczyła 2 825 placówek o łącznej powierzchni 1,86 mln m.kw.