Nowa funkcjonalność pozwoli klientom na bezpośredni kontakt z kurierem, który ma doręczyć przesyłkę i uzgodnić godzinę jej przekazania.

Program pilotażowy tego informatycznego rozwiązania przeprowadzono jesienią ubiegłego roku na terenie Warszawy. Teraz SMS-owe powiadomienia funkcjonują już w całym kraju. W dniu, w którym ma przyjechać kurier, klient dostaje automatyczną wiadomość o przykładowej treści: "W dn. 2018-02-12, kurier Adam będzie próbował dostarczyć Twoją przesyłkę nr EE143256789PL. Kontakt do kuriera: tel. 987654321". Przesyłki kurierskie Poczty Polskiej doręcza 3,5 tys. kurierów. Jak wskazał - Umożliwienie kontaktu klienta z kurierem pozwoli wpłynie na ograniczenie sytuacji, gdy kurier próbuje dostarczyć przesyłkę, ale nie nikogo nie zastaje pod wskazanym adresem. Jeśli chcemy, żeby odbiorca przesyłki kurierskiej został uprzedzony o doręczeniu, pamiętajmy o podaniu jego telefonu na etykiecie adresowej przy nadawaniu paczki – tłumaczy kierownik Działu Rozwoju Usług KEP w Poczcie Polskiej Michał Gawryluk.
W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce. Strategia rozwoju firma zakłada zwiększanie swoich udziałów w segmencie usług paczkowych i kurierskich.
W listopadzie ubiegłego roku wszyscy kurierzy Poczty Polskiej zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Poczta rozwija również sieć punktów odbioru przesyłek, do których poza placówkami pocztowymi należą stacje Orlenu, kioski Ruchu oraz sklepy sieci Żabka i Freshmarket.