Planujesz wybrać gotówkę z bankomatu lub wpłacić trochę zaoszczędzonych pieniędzy? W najbliższych dniach klientów banków czeka sporo utrudnień. Wszystko z powodu prac serwisowych, które zaplanowano w najbliższych dniach w niektórych instytucjach finansowych.

ING Bank Śląski
Prace serwisowe zaplanowano w nocy z dnia 18 na 19 czerwca, od godz. 00:00 do 01:00 niedostępne będą wpłatomaty i bankomaty, płatności BLIK, system ING CardsOnLine. Dodatkowo W nocy z 19 na 20 czerwca, od godziny 00:00 do 03:00 niedostępne będą zaś wpłatomaty i bankomaty, płatności telefonem (BLIK, NFC, Mastercard w telefonie). Jak wskazano, w czasie prac nie będzie możliwa aktywacja karty i nadanie PIN-u. W komunikacie na stronie banku czytamy: "Jeżeli wiesz, że będziesz potrzebować gotówki, o ile to możliwe, zadbaj o to wcześniej".

Pekao i PKO BP

W czasie prac przez dłuższy czas nie będzie można skorzystać z zakładki "Ubezpieczenia" w serwisie transakcyjnym iPKO. Przerwa trwa od 14 czerwca, od godz. 19:00 do 18 czerwca do godz. 24.00. Na stronie banku czytamy: "W czasie przerwy nie będą również działały numery infolinii PKO Ubezpieczenia, PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. oraz PKO Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. "

Credit Agricole
Na utrudnienia muszą przygotować się również klienci Credit Agricole. W komunikacie banku czytamy: "W weekend 16-18 czerwca bank planuje przerwę technologiczną w związku z łączeniem kilku dotychczas wykorzystywanych systemów informatycznych w jeden system"

Dodatkowo przedstawiciele banku proszą o "wykonanie planowanych płatności i przelewów we wcześniejszym terminie lub przełożenie ich realizacji na kilka dni po zakończeniu przerwy".

Z uwagi na prace serwisowe, od godz. 18:00 16 czerwca do godziny 10:00 19 czerwca wyłączone będą serwisy bankowości elektronicznej CA24, automatyczny serwis telefoniczny IVR, płatności internetowe Przelew Online. Nie będzie można zalogować się na swoje konto w e-banku, aplikacji mobilnej, zapłacić za zakupy przelewem online w sklepie internetowym. W piątek od godziny 17:00 nie będzie można także wpłacić pieniędzy na rachunek poprzez wpłatomat.

Dodatkowo niedostępne będzie także otrzymywanie powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą czy odpowiedzi na wysłane zapytanie o saldo. Serwis telefoniczny CA24 będzie dostępny tylko w zakresie zastrzegania kart - poza zastrzeżeniem karty, nie będzie możliwe wykonanie żadnej innej operacji w tym serwisie.

Bank informuje również o skróconej pracy niektórych placówek dnia 16 czerwca. Bank nie przewiduje jednak utrudnień w korzystaniu z kart płatniczych w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie gotówki z bankomatów. Zmiany nie obejmą również logowania do systemów Credit Agricole. Na stronie banku czytamy: " Nie będziemy wymagać od naszych klientów innych danych w czasie logowania niż dotychczas. Nie będzie potrzebne żadne uaktualnianie danych, ani ich dodatkowa weryfikacja".