Powszechnie wiadomo, że macierzyństwo jest sporym wyzwaniem dla każdej kobiety. Niektóre z nas twierdzą, że otacza nas zupełnie inna rzeczywistość, zmienia się całkowicie harmonogram dnia i ciężko wygospodarować choć odrobinę czasu wolnego na własne przyjemności, nie mówiąc już o zadbanie o to, by wrócić do szczupłej figury.

Aktywne niegdyś mamy rezygnują z aktywności fizycznej i porzucają swoje ulubione zajęcia fitness, bo przecież pojawiło się dziecko i ktoś musi się nim zająć... Tak właśnie brzmi najpopularniejsza wymówka młodych mam. Ale jest na to sposób... Nie masz z kim zostawić swojej pociechy? To nie problem! Zabierz brządca ze sobą i baw się wspaniale razem z nim na specjalnych zajęciach dla mam.

Postanowiliśmy sprawdzić, co do zaoferowania młodym mamom i kobietom w ciąży mają ostrowskie kluby fitness. Pod lupę zabraliśmy zajęcia "Fit Mama&Baby" i "Fit Mama", które odbywają się w Life Fitness Club. Zajęcia prowadzi wykwalifokowana instruktorka, a zarazem doświadczona mama- Wirginia Mierzchała-Noculak, która zgodziła się wypowiedzieć na temat zajęć i korzyści jakie z nich płyną. 

Trening ułożony jest tak, aby mamy mogły wykonywać go w obecności swoich pociech, a nawet z udziałem brzdąców. Sprzyja to pogłębieniu więzi między Wami, pozwala szybko wrócić do formy po porodzie, a przede wszystkim sprawia wiele radosci zarówno mamie, jak i dziecku. Zajęcia łączą w sobie elementy różnych form fitness: pilates, fitball, TBC, stretching i yoga.

Trening tego typu ułożony jest pod aktualne potrzeby młodych mam wzmaciając:
- mięśnie brzucha, rozciągniętye i osłabione po ciąży i porodzie;
- mięśnie klatki piersiowej, które w okresie karmienia muszą być wzmocnione z powodu powiększonych piersi;
- mięśnie grzbietu – plecy często bolą od schylania się podczas pielęgnacji dziecka;
- ramiona – które muszą być silne do noszenia, tulenia i kołysania maleństw;
- pozbycie sie również zbędnych kilogramów, uelastycznienie brzucha oraz wzmocnienie ramion i pleców;

Zajęcia są przygotowane specjalnie dla mam z dziećmi w wieku 3-18 miesięcy. 

WP 20150304 11 17 10 Pro 1

Treningi przygotowane są również dla przyszłych mam 

Ćwiczenia w ciąży są niezbędne, by utrzymać ciało w dobrej formie.  Aktywność fizyczna usprawnia układ oddechowy i krążenia, wpływa pozytywnie na przemianę materii, a także pomaga utrzymać prawidłową wagę i piękną sylwetkę. Kobiety regularnie ćwiczące w ciąży łatwiej zniosą ciążę i poród.  Zajęcia przeznaczone są dla Pań, u których ciąża rozwija się bez żadnych powikłań i nie ma żadnych przeciwwskazań od lekarza prowadzącego ciążę.

Zajęcia są spokojne, stateczne, to połączenie: pilatesu, yogi, wzmacniania, body ball, uzupełnionych treningiem oddechowym i ćwiczeniami relaksacyjnymi.
Trening przygotowuje przyszłe mamy do porodu:

-usprawnienie układu krążenia i układu oddechowego;

-zwiększenie się przepływu krwi przez macicę i łożysko,co wpływa pozytywnie na rozwój płodu;
-poprawa przemiany materii;
- kontrola wagi, rzadziej pojawiają się rozstępy na brzuchu;
-rewelacyjny wpływ na psychikę, dając kobietom większą pewność siebie i mniejszy lęk przed porodem.

Aktywność fizyczna w trakcie i po ciaży wiąże się z wieloma korzyściami zarówno dla ciała, jak i ducha przyszłej mamy. To nie tylko świetne przygotowanie do całej ciąży, porodu i macierzyństwa, lecz także sposób na utrzymanie dobrej sylwetki, poprawienie kondycji, szybszy powrót do formy i figury sprzed ciąży, zwiększenie pewności siebie oraz poznanie nowych osób.

Jeśli artykuł Cie zainteresował to zajęcia tego typu odbywają się w każdą środę (dla mam z dziećmi) i piątek (dla kobiet w ciąży) o godzinie 10:30 w Life Fitness Club przy ulicy Kaliskiej. Pierwsze zajęcia można wypróbować zupełnie za darmo!

 

Źródłó:Wirginia Mierzchała-Noculak