Ciągłe zmiany na rynku pracy oraz duża konkurencja nie ułatwiają znalezienia zatrudnienia. Problem mają nie tylko pracownicy fizyczni, ale także wykwalifikowani specjaliści. Aby uniknąć stresu związanego ze zdobyciem nowego stanowiska, trzeba przede wszystkim wyróżniać się na tle pozostałych kandydatów oraz znaleźć sposób na przekonanie do siebie potencjalnego pracodawcy.

Wykorzystuj różne źródła

Twoje poszukiwania pracy ograniczają się do kilkuminutowego przeglądania najpopularniejszej wyszukiwarki pracy w internecie? Błąd! Efektywne szukanie powinno opierać się na wszystkich możliwych źródłach oraz na regularności, dlatego nie zdziw się, jeśli spędzisz na tej czynności, np. 2 godziny dziennie. Jakie źródła są dostępne dla kandydata? Na pewno wspomniane już wyszukiwarki pracy,  na bieżąco dodające przesłane przez pracodawców oferty, ale w sieci są także inne miejsca, w które warto zaglądać. Na pewno są to strony internetowe firm. Spora część, np. http://bridgestone-poznan.pl, umieszcza na nich informacje o prowadzonych rekrutacjach. Poza tym są jeszcze portale społecznościowe dla pracujących oraz dedykowane im grupy. Alternatywą dla źródeł internetowych mogą być również targi pracy oraz spotkania ze specjalistami z dziedziny rekrutacji, np. w agencjach pracy.

Nie zapominaj o liście motywacyjnym

Podstawowym dokumentem w czasie aplikacji jest CV – wymaga go każdy pracodawca. Aby zwiększyć atrakcyjność w jego oczach, warto przygotować też list motywacyjny, który stanowić będzie uzupełnienie CV. Jaki powinien on być? Na pewno nie warto opierać go na popularnych szablonach z sieci – wszyscy rekruterzy znają je na pamięć. Najlepiej pokusić się o oryginalną formę (np. infografikę), która przy okazji pokaże kreatywność i zaangażowanie. Ważne tylko by ściśle nawiązywała do informacji zawartych w CV!

Bądź gotów na każdą z rozmów kwalifikacyjnych

Nawet najlepsze dokumenty nie będą w stanie przekonać pracodawcy w taki sposób jak rozmowa kwalifikacyjna.  Dlatego obowiązkowym elementem jest przygotowanie się do każdej, na którą kandydat został zaproszony. Jak zrobić dobre wrażenie na pracodawcy? Dominującym elementem powinna być pewność sobie, ale też wiedza. Research do spotkania musi objąć najważniejsze informacje na temat firmy, specyfiki produktów i usług przez nią oferowanych oraz jej najważniejszych osiągnięć. Warto też być na bieżąco z nowinkami z branży. Przede wszystkim jednak należy skupić się na zaprezentowaniu swojej osoby. Pomocnym elementem może być przygotowana wcześniej karta z wypunktowanymi informacjami na wskazane tematy – w ten sposób pracodawca może zobaczyć, że kandydat podchodzi poważnie do sprawy i zależy mu na stanowisku.