Z okazji Dnia Matki Facebook proponuje nową aplikację- naklejkę fioletowego kwiatka zamiast tradycyjnych lajków czy postów. Na razie jest to wersja testowa dostępna tylko w niektórych krajach, sam kwiatek oznacza słowo "dziękuję".

W Stanach Zjednoczonych Dzień Matki jest świętem ruchomym, a w tym roku przypada 14 maja, więc użytkownicy Facebooka mogli używać tej aplikacji już dwa dni wcześniej. W Polsce możemy ją na razie tylko oglądać, ale może amerykański koncern zdecyduje się uruchomić „kwiatkową” aplikację również u nas.


Nie wiadomo jednak, czy Facebook zostawi na zawsze możliwość komentowania postów naklejką z fioletowym kwiatkiem. Eksperci są zdania, że amerykański koncern w ten sposób testuje zainteresowanie internautów okazjonalnymi reakcjami. Gdyby pomysł spodobał się facebookowiczom, to firma Marka Zuckerberga mógłby bez wysiłku sprzedawać prawa do okazjonalnych reakcji reklamodawcom.