Projekt przebudowy centrum, parę ulic całkowicie zmieni wygląd, a ruch zostanie ograniczony.
Z całością projektu i zasadami konsultacji można zapoznać się pod TYM LINKIEM
Projekt ten będzie miał duże znaczenie w funkcjonowaniu miasta, dlatego warto zabrać udział w konsultacjach bo później sprzeciwy bądź modyfikacje będą bardzo mocno ograniczone.
Zachęcamy do wysyłania swoich opinii również do nas, będziemy się sprawie przyglądać i publikować opinie mieszkańców.
O projekcie:
Koncepcja rewitalizacji zakłada wymianę nawierzchni na całym obszarze objętym opracowaniem z wyjątkiem starego bruku, który pozostaje jako jeden z niewielu ostatnich tego rodzaju nawierzchni w mieście. Pozostawienie starego bruku było główną wytyczną Miejskiego Konserwatora Zabytków. Projekt koncepcyjny obejmuje zmiany w nawierzchni, elementów małej architektury oraz ma za zadanie nadać miejscu nowe funkcje. Cechą prowadzącą całą koncepcje jest asymetryczność – różne kolory nawierzchni przecinające oraz wcinające się.
Odcinek nr. I Plac Rowińskiego i ul. Wiosny Ludów. Projekt tego odcinka zakłada reorganizację ruchu kołowego w obszarze placu Rowińskiego. Prawoskręt z Rynku w kierunku Wiosny Ludów biegnący równolegle do budynku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych zostanie zastąpiony miejscami postojowymi oraz zielenią. Usunięcie prawoskrętu spowoduje powstanie dużego placu . Na placu wprowadzono ławki z betonu architektonicznego o prostych formach, których siedziska pokryte są drewnem. Całość założenia na tym odcinku zakłada pozostawienie nawierzchni brukowej do ul. Wrocławskiej. Istniejący chodnik zostanie zdemontowany, a poziom ruchu pieszego i kołowego zostanie zrównany.
Jednolity wzór nawierzchni zostanie poprowadzony na odcinku ulicy Kolejowej zaczynający się przy ulicy Wrocławskiej do ulicy Kolejowej kończącej się przy ulicy Wolności. Rysunek nawierzchni zostanie poprowadzony również na przecięciu z ul. Partyzancką, jednak w celu spowolnienia ruchu kołowego nawierzchnia zostanie wyniesiona w postaci niskiej skarpy. Ta część ciągu komunikacyjnego zostanie poświęcona w dużej mierze nauce i kulturze.
Odcinek III ul. Kolejowa od przecięcia się z ulicą Sienkiewicza do Dworca Kolejowego Odcinek ten ma za zadanie wykreować przy ulicy Kolejowej przestrzeń dla spotkań mieszkańców. Stworzenie siedzisk na wzór loży nawiązujące tym samym do restauracji klubowych, które mieściły się w tym miejscu dawniej. Planuje się wprowadzenie ławek o kształcie równoległoboków połączonych ze sobą. Ławki wykonane będą z betonu natomiast siedzisko pokryte będzie drewnem.
Pomiędzy ławkami wkomponowane zostaną pojedyncze miejsca postojowe. Z uwagi na parking przy dworcu oraz przy obiektach handlowych, a także zaplanowaną budowę kolejnego parkingu przy dworcu kolejowym zmniejszono ilość istniejących miejsc postojowych.
Projekt nie do końca wpisuje się w idee dofinansowania, ale tą kwestię poruszymy w osobny artykule. Poniżej zestawienie kosztów - opracowanie projektu kosztować będzie 200 000 zł.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj