LGBT Film Festival Bydgoszcz - Lesbian Shorts

27.04.2019 18:00

Miejsce wydarzenia: Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy - Kino Orzeł - Bydgoszcz, Marcinkowskiego 12-14

Organizator: MCK Kino Orzeł

Wszystkie pokazy są przeznaczone dla widzów powyżej 18 roku życia. / You have to be at least 18 years old to watch any of the films screened during the festival.
 
Baba Joga (The Yoga Lady)
reż, scen. Michalina Przewdzing, zdj. Weronika Bliska, muz. Stefan Monin, obs. Adriana Kalska, Łukasz Kabus, Karolina Brzezińska, Oskar Sokołowski, Pamela Adamik, Dariusz Pieróg, Mariusz Capiga, Margola Sularczyk, Polska 2019, 31'
Dorota jest młodą mamą, pracuje w bibliotece, kuleje na jedną nogę. Mieszka w małym miasteczku, które zdaje się tak samo uśpione jak ona, jej mąż Marek i ich marzenia. Pojawienie się w mieście tajemniczej joginki Wioli wyrywa bohaterów ze snu i wprowadza zamieszanie w ich dotychczas spokojne życie.
Dorota is a young mother who works in a library and walk with a limp. She lives in a small town which seems to be as asleep as she, her husband and their dreams are. One day Wiola the yogi appears, waking them up and disarraying their lives.
 
Halayla (Tonight)
reż, scen. Emily Shir Segal, zdj. Naomi Meroz, obs. Tamar Amit Joseph, Mika Tsur, Omer Yefet, Ofek Pesach, Shahar Taboch, Itay Gershman, Izrael 2018, 14'
Tom odwiedza swoją siostrę, by poznać wreszcie jej dziewczynę i znajomych. Spotkanie konfrontuje ją z prawdą o sobie, partnerce i związku, o której nie miała dotąd pojęcia. Nim  pojawi się znów nad horyzontem, bohaterka stanie przed trudnym wyborem.
Tonight, Tom comes over to meet her younger girlfriend's group of friends for the first time. As the evening unfolds, she discovers a different side of herself, her girlfriend, and their relationship, when confronted with her friends. At the end of the night, she'll have to make a choice.
 
Sidoksissa
reż. Juho Reinikainen, zdj. Aake Kivalo, Finlandia 2018, 5'
Sidoksissa jest intymnym wyznaniem na temat seksu, władzy, zaufania i pragnień. Swoimi opowieściami dzieli się z nami czworo bohaterów.
The movie is an intimate confession about sex, power, trust and desires of four individuals, who decided to share their stories with us.
 
A Thousand Years of Love
reż, scen. M. Noe, Chiny 2017, 9'
Ingyinn i Wai, dwie młode dziewczyny, spotykają się przypadkiem. I od razu wpadają sobie w oko. Ingyinn jest już zaręczona z mężczyzną, którego seksualność zdaje się niejednoznaczna. Wai sprawia za to wrażenie osoby, której uczuć nie można być pewnym.
Ingyinn and Wai, two young girls, meet each other by coincidence and immediately hit it off. But Ingyinn is already engaged to a man whose sexuality is ambiguous. At the same time Wai seems to be a person whose feelings one cannot be sure of.
 
Boxes
reż, scen. Jeremy Borison, obs. Kathryn Kates, Elana Gantman, Kay Kelly, USA 2018, 13'
Oma i jej wnuczka Jessica spędzają popołudnie, pakując rzeczy niedawno zmarłego dziadka. Przy okazji dzielą się wspomnieniami. Chcąc nie chcąc, na jaw wychodzą także osobiste sekrety. Gdy dla Omy najtrudniej jest mówić o tej części życia, która przypadła przed Holokaustem, tak Jessice największą trudność sprawia rozmowa o jej seksualności.
Oma and her granddaughter Jessica spend their afternoon, packing things that belonged to the grandfather who recently died. Willingly or otherwise, some personal secrets are revealed. While for Oma the most difficult is to talk about her life from before the Holocaust, Jessica’s biggest problem is to talk about her sexuality.
 
Reality Fragment 160921
reż, scen. Jasmine & April Lin, muz. G.S. Sultan, DJ Supermarket, Soy, UK 2017, 14'
Oglądamy tytułowy fragment z życia dwóch dziewczyn. Ich rzeczywistość to próba oswojenia własnej przestrzeni oraz nierozerwalnie związanego z nią dystansu. Towarzyszmy kształtowaniu się światów bohaterek, a także próbie ich połączenia. Ten krótki film to kompilacja myśli, wspomnień i zmysłowych doświadczeń, w których niebagatelną rolę odgrywa również rzeczywistość wirtualna.
The film follows two girls in their process of reality-curation, as they create their own spaces against and via understandings of distance. How do these multiple lived worlds, each their own amalgamation of memories, sensations, thoughts, coexist with de facto presentations of distance, history, and totality?

Kup bilet