
Allegro uzależniło od zakupów w sieci. Teraz żyłuje ceny

Informację o zmianach i podwyżkach podano w formie nowego regulaminu na stronie Allegro. Zgodnie z nim od 1 sierpnia opłaty za promowanie aukcji będą naliczane w 10-dniowych cyklach. „Nowe, cykliczne naliczanie opłat pozwoli Ci łatwiej zarządzać promowaniem w trwających ofertach, szczególnie w opcji do wyczerpania przedmiotów. Dzięki niemu uprościmy widok opłat w Historii” – czytamy w nowym regulaminie Allegro.
Więcej zapłacą sprzedający
Największe podwyżki będą dotyczyły sprzedawców, którzy wystawiają i wyróżniają swoich ofert. Dla nich ceny wzrosną o 250 %. To bardzo niedobra wiadomość dla tych użytkowników, którzy w serwisie Allegro prowadzą działalność zawodową. – Żeby zobrazować problem: dla mnie, po wstępnych przeliczeniach, wzrost opłat oznacza wzrost miesięcznego rachunku wobec Allegro o ok. 3200zł netto miesięcznie - z poziomu 4800 do 8000zl netto (dane z czerwca 2017) – pisze jeden z użytkowników portalu Wykop.
OTO STANOWISKO ALLEGRO W SPRAWIE ZMIAN:
„Sprawa dotyczy bardzo wąskiego kręgu sprzedających. Wyróżnione oferty w modelu sklepowym stanowią tylko 1,2 proc. wszystkich ofert wystawionych w serwisie w ciągu ostatnich 30 dni - to pokazuje skalę zjawiska”.
„Od 1 sierpnia obniżamy opłaty za wystawianie w wielu kategoriach właśnie w modelu sklepowym, a w kolejnych miesiącach całkowicie je zlikwidujemy. Koszty wystawiania także wpływają na ogólny bilans kosztów prowadzenia profesjonalnej działalności na Allegro”.
„Zmiana, którą wprowadzamy do 1 sierpnia dotyczy jedynie modelu naliczania opłat za opcje promowania. Za nie będą naliczane opłaty za każde 10 dni ich obecności na listingu produktów. Nic nie zmienia się w stosunku do obecnych warunków podstawowego cennika allegro”.
Oznacza to, że zmiany prowadzące do ujednolicenia warunków dla wszystkich sprzedających na Allegro mogą mieć wpływ tylko na niektórych użytkowników prowadzących sklep na Allegro, mających osobny model sprzedaży i rozliczeń. Teraz unifikujemy cennik dla sklepów z cennikiem standardowym i wprowadzamy w nim te same cykle naliczeń opcji promowania. Obecnie koszt wyróżniania oferty wynosi 29 zł za cały okres jej wystawienia, czyli 30 dni. Od 1 sierpnia zmniejszymy koszt opcji wyróżnienia w ofercie sklepowej do 19 zł, jednak naliczać będziemy go podobnie jak w cenniku standardowym - czyli co 10 dni. Jeśli dany produkt sprzeda się w ciągu pierwszych 10 dni od rozpoczęcia wyróżniania oferty, to koszt dla sklepu korzystającego z wyróżnień będzie niższy”.
„Daliśmy też sprzedawcom możliwość swobodnego dodania i usuwania opcji promowania na trwających ofertach. Liczymy na to, że zarządzanie opcjami promowania będzie od teraz łatwiejsze a koszty bardziej zrozumiałe dla sprzedawców”.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj