Jak budować lojalność w biznesie?
Dlaczego lojalność w biznesie jest tak ważna? Może warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, zanim przejdziemy do kwestii zasadniczych. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że lojalność konsumentów i partnerów biznesowych jest ściśle związana z wysokością generowanych przychodów. Zaufanie szerokiej rzeszy klientów wpływa też znacząco na rynkową przewagę firmy. Skoro przez tak długi czas klienci i kontrahenci zostają z nami, oznacza to przecież, że mamy im do zaoferowania coś, co wyróżnia nas spośród konkurencji. Wszystko to tworzy nasz dobry rynkowy wizerunek – a bez tego ani rusz w dzisiejszym świecie! Dlatego warto poświęcić temu tematowi sporo uwagi. Działania systemowe Już sama charakterystyka relacji biznesowej, na której nam zależy – solidna i długotrwała – powinna sugerować sposób działania. Jeśli chcesz pozyskać i utrzymać lojalność swoich klientów lub partnerów, musisz myśleć kompleksowo i wybiegać w przyszłość. Akcje doraźne, jednorazowe nie będą efektywne. Trzeba więc wpisać je w cały system działań służących wsparciu sprzedaży czy dobrej komunikacji z kontrahentami. Musisz przy tym wiedzieć, że istnieją sprawdzone narzędzia, którymi możesz się posiłkować w tym celu. Różnego rodzaju programy lojalnościowe od lat rozwija firma Sodexo. Jej duże doświadczenie na tym polu i globalne podejście do tematu to gwarancja sukcesu. Specjaliści Sodexo mogą zająć się wszystkim – od opracowania programu lojalnościowego odpowiadającego Twoim potrzebom, przez zabezpieczenia prawne i podatkowe, aż po wdrożenie i wsparcie całego systemu. Więcej na ten temat przeczytasz między innymi tu: (http://sodexolojalnosc.pl/program-lojalnosciowy/). Trafiony program lojalnościowy Aby wdrożenie programu lojalnościowego miało sens i przyniosło oczekiwane rezultaty, musi on być skrojony na miarę potrzeb Twoich i potrzeb osób, które chcesz w ten sposób przekonać o wyjątkowości Twojej firmy. Jaki więc powinien być dobry program lojalnościowy? Przede wszystkim musi wpisywać się w całą długoterminową strategię komunikacji wizerunkowej Twojej firmy. Powinien być zgodny z polityką i wartościami, które wyznaje oraz promuje Twoje przedsiębiorstwo – w przeciwnym razie we wszystkie działania łatwo może wedrzeć się chaos. Co więcej, konkurencja nie śpi i z pewnością chętnie wytknie Ci nieścisłości i niekonsekwencje. By program był atrakcyjny dla klientów, podczas jego opracowywania musisz wziąć pod uwagę ich potrzeby i oczekiwania. Prezenty, upominki i nagrody to nie sztuka – sztuką jest dobrać je tak, by sprawiały obdarowanym autentyczną radość i przynosiły określone korzyści. Pomyśl więc, na czym najbardziej zależy Twoim klientom i kontrahentom. Za co najbardziej cenią Twoją firmę? Co mogłoby sprawić, że zostaną z Tobą na dłużej? Odpowiedzi na wszystkie te pytania nie zawsze przychodzą łatwo, ale koniecznie musisz je poznać, by móc podjąć odpowiednie kroki. Jeśli nie wiesz, jak zacząć, poszukaj inspiracji i zapytaj doświadczonych w tej kwestii specjalistów, np. tu: (http://sodexolojalnosc.pl/baza-wiedzy/czym-jest-wsparcie-sprzedazy-i-jak-ja-realizowac/). Innymi słowy – w dobie zaciętej konkurencji rozsądnie opracowany program lojalnościowy jest na wagę złota. Nie ma na co czekać, wyróżnij się pozytywnie i spraw, by Twoi klienci pozostali Ci wierni na lata! |
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj