
Jak zdobyć klienta przez internet? Z pomocą przychodzą platformy e-commerce

O sile sprzedaży za pośrednictwem dedykowanych platform wspomniano już wiele razy. Wystarczy wymienić takie globalne marki jak Amazon, eBay, czy na polskim rynku Allegro, z których usług korzystają miliony sprzedawców oferujących swoje produkty. Teraz przyszedł czas na firmy usługowe. Odpowiedzią na potrzeby tych przedsiębiorców mogą być platformy e-commerce, które oferują bezpośredni dostęp do zleceń. Przykładem jest Oferteo, będące największą internetową platformą dla rynku usług. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń od klientów z różnych branż.
Niewątpliwym atutem dla przedsiębiorców, którzy korzystają z tego rodzaju platform jest szybki dostęp do ogromnej bazy zleceń, opisanych według specyfikacji odpowiedniej dla danej kategorii.
- Wykonawcy na naszej platformie wiedzą, jaka jest wielkość zlecenia, jakie są oczekiwania klienta, termin realizacji usługi czy też lokalizacja zlecającego. Na tej podstawie firmy mogą decydować, które zlecenia je interesują, z którymi klientami chcą się skontaktować i przede wszystkim – mają dostęp do nowych zleceń wtedy, kiedy ich rzeczywiście potrzebują. Sprawia to, że dla wielu firm nasza platforma jest kluczowym źródłem zdobywania nowych klientów i szansą na rozwój biznesu. Zdarza się, że dzięki Oferteo firmy pozyskują nawet 80% klientów. Ponadto do dyspozycji wykonawców jest 150 opiekunów klienta biznesowego, którzy wspierają w rozwoju biznesu i zdobywaniu nowych klientów – ocenia Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo S.A.
Siłą platform jest odpowiedni marketing na który przeznaczane są ogromne budżety. Na platformach spoczywa ciężar pozyskania jak największej ilości zleceń i dotarcia do osób, które w danym momencie szukają lokalnych wykonawców. Kluczowe są zatem działania SEO, dzięki którym podstrony serwisów osiągają najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google, promując najlepszych wykonawców. Mniejszym przedsiębiorcom z powodzeniem zastępuje to własną stronę internetową, a stworzona w ten sposób wizytówka jest widoczna we wspomnianych wynikach wyszukiwania Google.
- Nie każdy musi znać się na marketingu internetowym i wydawać co miesiąc setki czy tysiące złotych na reklamę. Oferteo oferuje w swoim serwisie przestrzeń dla wykonawców, w której mogą w formie wizytówki zaprezentować swoją firmę. Dobrze wypełniona wizytówka – z opisem profilu działalności firmy, galerią zdjęć i opiniami innych użytkowników – jest jednym z ważniejszych czynników skutecznego pozyskiwania klientów. Zachęca zlecających do nawiązania bezpośredniego kontaktu z firmą, co zwiększa szansę na podpisanie umowy, gdy inicjatywę podejmuje potencjalny klient – dodaje Karol Grygiel z Oferteo.
W przypadku Oferteo potencjalni zleceniodawcy odpowiadają na specjalnie opracowane pytania związane z szukanymi usługami i produktami. Każdy właściciel zlecenia potwierdza je swoim numerem telefonu, na który otrzymuje SMS z kodem do aktywacji zlecenia. Status weryfikacji wraz z odpowiedziami zleceniodawcy przekazywane są natychmiast zainteresowanym wykonawcom. Warto zaznaczyć, że złożenie zapytania o usługę jest w tym przypadku darmowe. Oferteo nie pobiera też prowizji od zrealizowanych zleceń. Opłata pobierana jest wyłącznie za punkty, które służą do odkrywania danych kontaktowych dostępnych przy zleceniach.
Kolejną przewagą firm obecnych na platformach jest możliwość pozyskiwania opinii na swój temat. Ekosystem platform e-commerce stwarza możliwości wyróżnienia swojej firmy opiniami klientów. Opinie budują wizerunek, reputację, renomę, świadczą o tym, że firma jest rzetelnym wykonawcą usług, któremu można zaufać. A zaufanie przedkłada się na pieniądze, jakie zlecający są gotowi zapłacić za usługę.
Dodatkowo najlepiej oceniane firmy mogą liczyć na wyróżnienia ze strony samych platform. W maju 2022 roku, po raz kolejny, prawie 20 tys. firm na platformie Oferteo otrzymało tytuł NAJLEPSI 2022. Mogą one liczyć na dodatkową promocję na pierwszych, wyróżnionych miejscach listy polecanych firm i emblematy, które stanowią znak rozpoznawczy dla najlepszych, szczególnie godnych polecenia wykonawców. Tytuł Najlepsi mogą otrzymać firmy, które aktywnie działają na platformie, realizują zlecenia i otrzymują pozytywne opinie za ich wykonanie.
Obecność platform zmieniła oblicze handlu internetowego. Trend ten jest również zauważalny na rynku usług. Wykonawcy rozumieją, że nie muszą posiadać rozległej wiedzy w zakresie technik pozyskiwania klientów, marketingu czy promocji. Wystarczy, że dobrze będą wykonywać swoje zlecenia, a resztą zajmą się platformy.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj