Pozycjonowanie w 2021 roku: o czym musisz pamiętać?
SXO = SEO + UX. Strona WWW, która jest user-friendly
Dobre i skuteczne działania SEO muszą być ściśle powiązane z UX (ang. user experience), czyli doświadczeniem użytkownika na Twojej stronie WWW. Konkurencja w sieci jest tak duża i topowe serwisy są już dziś tak dobrze przygotowane do pozyskiwania organicznego ruchu z Google, że niezbędna jest dbałość o każdy szczegół. Każda utracona sesja, wysoki wskaźnik odrzuceń (ang. bounce rate), czy długi czas ładowania strony mogą wypchnąć nas na koniec kolejki w wyszukiwaniach organicznych.
Skracanie ścieżki konwersji do niezbędnego minimum, upraszczanie i poprawianie wyglądu interfejsu strony, czy dodanie nowych funkcjonalności, które mają ułatwić życie Twoim potencjalnym Klientom to podstawy podstaw. Te sprawią, że użytkownik chętniej zostanie na Twojej stronie i dokończy zakup lub wyśle formularz, a wujek Google częściej pokaże Twój serwis na szczycie list wyszukiwania. Pozycjonowanie w 2021 roku to tak naprawdę SXO - search experience optimisation, czyli optymalizacja doświadczeń użytkowników, poszukujących jakiejś informacji lub produktu.
Optymalizacja strony WWW i techniczne SEO. Strona WWW, która jest google-friendly
W pakiecie z SXO absolutnym must-have jest optymalizacja strony WWW: kodu, grafik, czy animacji, umieszczonych w serwisie. Do tego usuwanie na bieżąco zduplikowanego contentu, czy niedziałających linków wewnętrznych i zewnętrznych, przyspieszanie Wordpress, wymiana serwerów na szybsze, poprawienie widoczności wszystkich podstron dla robotów Google… uff, naprawdę jest co robić, jeśli chodzi o SEO A.D. 2021. Każdy z tych punktów jest od siebie zależny, a jedno działanie bez drugiego nie ma sensu.
W przypadku wielu firm, które na co dzień nie zajmują się marketingiem online, trudno o tak precyzyjne i szerokie kompetencje SEO wśród Pracowników wewnątrz firmy, dlatego przedsiębiorcy wolą “oddać na zewnątrz” techniczne SEO wyspecjalizowanym agencjom. To często o wiele tańszy i efektywniejszy sposób na poprawienie pozycji w Google. Działania SEO w 2021 roku prowadzone “na chybił trafił” bez wiedzy, doświadczenia i strategii mogą mieć negatywny wpływ na pozycję Twojej domeny w Google przez lata i jakoś trzeba będzie to “odkręcać”. Warto ryzykować?
Link building - domena polecana przez inne strony WWW
Kiedy masz już pewność, że Twoja strona jest user-friendly i SEO-friendly, to dobry moment na pozyskiwanie nowych źródeł ruchu z innych domen o wyższym niż Twój ratingu w Google. Pomoże Ci w tym dobrze zaplanowana i regularnie realizowana strategia link building.
Pozyskiwanie wartościowych linków z prestiżowych domen o wysokim DR (ang. domain rate) to wciąż ważny czynnik rankingowy dla algorytmów Google. Nie chodzi tu o farmy linków za kilkadziesiąt złotych - to typowe black-hat SEO, które narobi więcej szkody, niż pożytku. Mowa o artykułach sponsorowanych i linkach, okraszonych naprawdę wartościowym contentem, które będą prowadzić potencjalnych Klientów wprost na Twoją stronę WWW.
Content marketing - strona WWW “o czymś”
Użytkownik na Twojej stronie musi znaleźć dokładnie te treści, których szuka. W najwyższej możliwej jakości. Kompletne i wyczerpujące dane zagadnienie. Jeśli chodzi o pozycjonowanie w 2021 roku, ogromne znaczenie mają tutaj dobre opisy produktów i usług, wartościowe e-booki i ekskluzywne materiały, które ułatwią Ci pozyskiwanie potencjalnych leadów, lub content, który prowadzi “za rękę” użytkownika przez cały proces konwersji, np. zakupu. Marketing treści ma moc, a Twoja strona WWW musi być “o czymś”. Content is king. Still.
Skuteczne pozycjonowanie w 2021 roku - samemu, czy z agencją?
Powyższe przykłady to tylko kilka spośród dziesiątek zadań i działań, jakie czekają Cię na drodze na podium w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Czy masz czas i umiejętności w zakresie SEO lub Pracowników, którzy znają się na pozycjonowaniu stron WWW na tyle, aby to wszystko jakoś “ogarnąć”?
Jeśli nie, wsparcie agencji SEO może mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu. Dobrze prowadzone działania SEO to długoterminowa inwestycja, która będzie pracować na Ciebie przez lata, a nie dodatkowy koszt.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj