| Źródło: foto: Klub Miłośników Kolei w Ostrowie
Historyczna lokomotywa niszczeje
Na bocznicy w Kluczborku przestał pewien czas, a dzięki pomocy ówczesnych władz DOKP i lokomotywowni, parowóz uniknął pocięcia na złom i w czerwcu 1987 roku ponownie został przewieziony do lokomotywowni w Ostrowie Wielkopolskim. Po renowacji w 1988 roku został ustawiony jako pomnik przy bramie lokomotywowni, jednak na początku lat 90’ zmieniono jego lokalizację i ustawiono na nieczynnym fragmencie toru tzw. trójkąta, gdzie parowóz stoi do dziś. Parowóz został wpisany jako pomnik do zbiorów Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, jednak przez wiele lat był utrzymywany przez lokomotywownię. Ostatni raz odmalowany został w 2005 roku, wraz z innym parowozem (Tki3-120) stojącym przy peronie Ostrowskiego dworca z inicjatywy Klubu Miłośników Kolei w Ostrowie Wielkopolskim w związku z obchodami 130-lecia linii Kluczbork-Poznań, wtedy też powstała Izba Tradycji Ostrowskiego Węzła PKP.



Układ osi 1’E
Masa służbowa 97,5 t + 65,6 t tender
Masa pustego parowozu 89,6 t + 21,6 t tender
Długość parowozu 12 550 mm
Długość z tendrem 22 380 mm
Wysokość 4620 mm
Rozstaw osi skrajnych 9050 mm
Moc znamionowa 1720 KM (1264 kW)
Maksymalna
siła pociągowa 18 380 kG
Prędkość maksymalna 75 km/h
Typ tendra 32D47
Ciśnienie w kotle 1,6 Mpa (16 at)
Powierzchnia ogrzewalna kotła 196,85 m²
Powierzchnia przegrzewacza 84,1 m²
Powierzchnia rusztu 4,55 m²
Średnica cylindra 630 mm
Skok tłoka 700 mm
Średnica kół napędnych 1450 mm
Średnica kół tocznych 860 mm
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj