| Źródło: Artykuł sponsorowany
Opony zimowe 185/60 r15 - co warto o nich wiedzieć?
Opony zimowe 185/60 r15 - jakość czy ekonomia? O czym trzeba pamiętać?
Wybierając opony zimowe wielu kierowców zastanawia się, czy lepiej postawić na jakość czy może cenę. Zasadniczo na bezpieczeństwie nie należy oszczędzać. Oznacza to więc, że lepiej zapłacić więcej niż potem żałować. W końcu dobrej jakości opony mają krótszą drogę hamowania, ale też lepiej trzymają się nawierzchni. Opony zimowe 185/60 r15 są jednymi z najpopularniejszych. Rzeczywiście dostępne są w wielu wariantach. W tym przypadku felgi mają rozmiar 15 cali, a to oznacza, że pasują do naprawdę wielu samochodów osobowych. Opony w tym rozmiarze są oponami radialnymi, gdzie nici kordu nie krzyżują się, co z kolei przekłada się na większą wytrzymałość. Ale trzeba też liczyć się z tym, że odporność na drgania w przypadku opon ekonomicznych może być mniejsza. Opony zimowe 185/60 r15 mają szerokość wynoszącą 18,5 cm i wysokość 111 mm. Na pewno dobrym wyborem są opony marki Nokian, które cechują dobre parametry techniczne i korzystna cena. Wyższy indeks nośności mają w tym przypadku opony Dębica Frigo 2. Oczywiście można też zdecydować się na opony Continental. Nawet rynek wschodni opon nie jest wcale najgorszy, choć rzecz jasna opony chińskie czy z Indonezji nie będą tak wytrzymałe jak szwedzkie, ale cechuje je dobry stosunek jakości do ceny.
Jakie opony zimowe 185/60 r15 warto wybrać?
Na pewno w tym rozmiarze na uwagę zasługują opony Dębica Frigo 2. Jest to model budżetowy, choć mimo to ma całkiem dobre osiągi. To świetny wybór nawet dla osób, które jeżdżą na dłuższych trasach. Należy jeszcze zauważyć, że mają naprawdę dobrą przyczepność zarówno na śniegu, jak i błocie. Cechuje je też duża liczba lameli oraz rowków obwodowych, a więc świetnie odprowadzają wodę. Alternatywą dla tych opon będą np. opony Uniroyal MS+77. Są tanie, ale też trwałe. Zastosowana mieszanka gumy z dodatkiem krzemionki zachowuje dobrą elastyczność nawet w bardzo niskich temperaturach. Producenci zastosowali bloki boczne, które poprawiają stabilność na zakrętach.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj