Największy serwis społecznościowy udostępnia falami funkcję „Czas spędzony na Facebooku”. Jej zadaniem jest wyliczanie średniego korzystania z serwisu.

Jest to bardzo prosta funkcja, podobna do wprowadzonego niedawno „Czasu na Instagramie”, choć ten jest bardziej minimalistyczny graficznie.
Chociaż funkcja „Czas spędzony na Facebooku” sprawia wrażenie, jakby była przeładowana informacjami, to w rzeczywistości nie oferuje ich zbyt wiele. Na górze ekranu widać średni czas z ostatnich siedmiu dni oraz wykres słupkowy prezentujący, ile w tych dniach spędziliśmy na Facebooku na danym urządzeniu.
W smartfonie poniżej jest sekcja „Zarządzaj swoim czasem”, która udostępnia funkcje znane od dawna: zarządzania preferencjami aktualności i znajomymi. Dodatkowo pojawiła się możliwość zaplanowania alertu, po wybranym przez nas dziennym czasie używania aplikacji. Jeśli ustawimy go np. 15 min, to po upływie tego czasu na Facebooku pojawi się ostrzeżenie.
Jeszcze niżej jest dostęp do zarządzania powiadomieniami w całym serwisie.
Od jakiegoś czasu kolejne firmy technologiczne udostępniają nam narzędzia do precyzyjnego pomiaru. Takie funkcje są dostępne na urządzeniach z iOS. Natomiast na smartfonach Sony Xperia XZ3 i Samsungu Galaxy S8 jeszcze ich nie ma.
Statystyki oferuje iOS, Google wdrożył je, na razie, dla smartfonów linii Pixel) funkcję Digital Wellbeing. Podobne rozwiązania oferuje YouTube, a ostatnio również Instagram oraz Facebook.