Tor speedrowerowy prawie gotowy
Ostrowski Wiraż w zawodach speedrowerowych bierze udział już od 17 lat. W pierwszym sezonie, z powodu braku swojego toru, wszystkie mecze musiał rozgrywać na wyjazdach. W kolejnych sezonach klub korzystał z terenu Parafii Miłosierdzia Bożego. 15 lat temu klub doczekał się wreszcie swojego toru - miejsca przy Stadionie Miejskim. Sam tor i siatka wokół niego powstały dzięki pracy działaczy i zawodników klubu.
Przez kolejne lata tor speedrowerowy zyskiwał kolejne elementy - w czasie kadencji Jerzego Świątka klub otrzymał materiał na wiaty, podczas kadencji Radosława Torzyńskiego ogrodzenie. Zawsze jednak prace budowlane wykonywane były we własnym zakresie.
W ramach prac budowlanych, rozebrane zostaną istniejące elementy toru - utwardzenia z kostki betonowej, płyty betonowe, krawężniki i obrzeża betonowe, ogrodzenie wewnętrzne wraz z fundamentami. Usunięta zostanie warstwa z kruszywa, darń i humus. Teren zostanie wyrównany i obsiany trawą. trawnik powstanie także w wewnętrznej części toru.
Tor powstaje na podbudowie z kruszyw wraz z warstwą podsypki piaskowej, natomiast nawierzchnia toru z miału granitowego oraz bentonitu. Krawężniki prefabrykowane zamontowane będą po zewnętrznym i wewnętrznym torze. Pas bezpieczeństwa toru powstanie z miału granitowego, a pole startowe z betonowych płytek.
Wokół toru ustawione zostanie ogrodzenie na słupkach z siatki plecionej z drutu ocynkowanego o wysokości minimum 115 cm. Zmodernizowana zostanie także instalacja elektryczna i hydrantowa. Pozostałe prace wykonane przy ostrowskim torze speedrowerowym, to antykorozyjne zabezpieczenie i pomalowanie stalowych konstrukcji wiat, a także wykonanie drenażu terenu.
W myśl specyfikacji przetargowej wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji na wykonanie prac na okres nie krótszy niż 3 lata, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Okres gwarancji jest kryterium oceny oferty w ogłoszonym przez miasto przetargu.