
| Źródło: Artykuł partnera
Optymalizacja SEO - samodzielnie czy z pomocą specjalistów?

Dlaczego samodzielne pozycjonowanie to dobry pomysł?
Na początku postarajmy się rozpatrzyć kwestie przedsiębiorcy, który dopiero startuje ze swoją działalnością w postaci e-sklepu lub innej witryny z potencjałem do osiągania dochodów. Początki, jak dobrze wiemy, są trudne, szczególnie uwzględniając obszar wydatków. Na samym początku, jeszcze przed realizacją pierwszych zleceń sprzedaży staramy się poświęcać jak najmniej zasobów, które być może przydadzą nam się w przyszłości. To właśnie motywacja w postaci redukcji kosztów stanowi najpopularniejszy powód, dla którego właściciele stron internetowych decydują się na samodzielne pozycjonowanie strony internetowej.
Jest to oczywiście pomysł, który może się udać. W końcu większość materiałów bez problemu znajdziemy w sieci, a i my sami przy okazji zdobędziemy kompetencje, które z pewnością wzbogacą nas jako przedsiębiorców zorientowanych na sukces w branży e-commerce. Jednak od razu należy zwrócić uwagę na pewne ryzyka związane z podjętą decyzją. Po pierwsze optymalizacja strony i pozycjonowanie jej to proces długotrwały. Nikt nie jest w stanie w ciągu kilku intensywnych dni wywindować widoczność strony na sam szczyt. Oczywiście istnieją pewne narzędzia, które gwałtownie zwiększą przypływ nowych klientów, jednak jest to efekt chwilowy. A nam, jako rozsądnym przedsiębiorcom zależy przede wszystkim na długoterminowym efekcie, jaki daje optymalizacja SEO. Samodzielnie realizowane zadanie wiąże się więc z dużym nakładem czasu i energii. A czy mamy na tyle dużo czasu, ruszając z nowym biznesem? Na to każdy musi odpowiedzieć sobie sam.
Dlaczego zlecenie SEO agencji to dobry pomysł?
Na drugim biegunie czeka drugie rozwiązanie, w postaci zlecenia całego obszaru SEO wyspecjalizowanej agencji, która od lat zajmuje się obszarem e-commerce i pozycjonowaniem. To usługa płatna, która będzie stanowiła wyraźny punkt w spisie wydatków, jednak w praktyce przedsiębiorca pozostawia ten element swojej działalności do wykonania ekspertom. Co zyskujemy w takim układzie?
Przede wszystkim zamierzony rezultat. Nie będzie on widoczny po kilku dniach, być może nie zauważymy wyraźnego wzrostu zainteresowania nawet po kilku tygodniach. Jednak w długim okresie pozycjonowanie przyniesie efekt pewny, a my, przy odpowiednim zarządzaniu swoim biznesem, będziemy w stanie wyciągnąć z tego znacznie więcej, niż zainwestowaliśmy. Warto wspomnieć jeszcze o oszczędności czasu, który faktycznie możemy poświęcić na realny rozwój naszej firmy.
Które rozwiązanie wybrać?
Pozycjonować swoją stronę samemu, przy wykorzystaniu dostępnych nam narzędzi i materiałów edukacyjnych? Tylko, jeśli mamy nadmiar czasu, energii, i pasji, która nie zgaśnie w nas po pierwszych niepowodzeniach. Pozycjonowanie to podobnie jak inne dziedziny, obszar, w którym doświadczenie zdobywa się z czasem. Próba nauki na "produkcji" w postaci własnej strony jest ryzykowna i grozi stratą czasu.
Tymczasem znacznie lepszy efekt możemy uzyskać przy zleceniu pozycjonowania agencji, która wyposażona w wykwalifikowanych ekspertów i odpowiednie oprogramowanie zapewni nam widoczny rezultat i wsparcie w rozwoju biznesu online.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj