
| Źródło: UM Ostrów
Urzędnicy ruszają na kontrole

Każdy z pracowników Urzędu będzie miał przy sobie identyfikator oraz upoważnienie. Na żądanie powinien okazać taki dokument – informuje Urząd Miejski.
- Na Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim spoczywa prawny obowiązek prowadzenia ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków. Dlatego właściciele nieruchomości, którzy nie są przyłączeni do sieci kanalizacyjnej, proszeni są o przygotowanie stosownych umów na wywóz nieczystości ciekłych, podpisanych z przedsiębiorcami, którzy posiadają zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz dowodów wpłat za te usługi (rachunki, faktury VAT) – tłumaczy na oficjalnej stronie Urzędu Miejskiego Eliza Dembna, dyrektor Wydziału Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska.
Celem kontroli jest zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska naturalnego gleby, wód gruntowych i zbiorników wodnych. Jest to niezbędne dla zapewnienie bezpieczeństwa mieszkańcom. Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu ścieków zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Właściciele lub użytkownicy nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych - zobowiązani są do opróżniania ich z częstotliwością uniemożliwiającą ich przepełnienie nie rzadziej niż dwa razy w roku. Z kolei właściciele lub użytkownicy nieruchomości wyposażonych w przydomowe oczyszczalnie ścieków - zobowiązani są do usuwania osadów z tych zbiorników zgodnie z wytycznymi zawartymi w instrukcji eksploatacji, nie rzadziej niż raz w roku.
Mieszkańcy, którzy posiadają zbiorniki bezodpływowe oraz przydomowe oczyszczalnie ścieków, proszeni są o wypełnienie ankiety i dostarczenie jej do Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim, przy Alei Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski (pokój 33 – parter).
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj