Nowe fragmenty dróg ekspresowych w Wielkopolsce zostaną oddane do użytku w ciągu najbliższych lat. W 2027 roku kierowcy będą mogli korzystać z odcinka drogi S10, a w 2028 roku z całej drogi S11. S10 umożliwi szybką podróż na trasie Piła-Wyrzysk, natomiast S11 ma mieć 600 km długości i prowadzić w Wielkopolsce przez Okonek - Jastrowie - Piłę - Ujście - Oborniki - Poznań - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła dokładne dane na temat stanu budowy tras. Obecnie trwają prace projektowe, które powinny się skończyć najpóźniej w 2024 roku. Odcinek S10 Piła - Wyrzysk rozpocznie swój bieg w miejscu węzła Piła Wschód na obwodnicy Piły. To wspólny element S10 i S11. Koniec połączony będzie z obwodnicą Wyrzyska w ciągu S10. Odcinek ma długość 28 km, a jego budowa jest planowana na lata 2025-27.

S11 natomiast powinno zostać oddane do użytku do 2028 r. Dla Wielkopolski projektowanych jest sześć odcinków S11:

  1. Szczecinek - Piła, 

  2. Piła - Ujście, 

  3. Ujście - Oborniki, 

  4. Oborniki - Poznań (wraz z obwodnicą Obornik), 

  5. Kórnik - Ostrów Wielkopolski, 

  6. Ostrów Wielkopolski - Kępno. 

Obecnie jest gotowych już pięć fragmentów, czyli 76 km nowej trasy. Dwa znajdują się w okolicy Poznania i wyprowadzają ruch na północ i południe od miasta z autostrady A2. Dodatkowo zbudowane są trzy obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego i pierwszy etap obwodnicy Kępna. W realizacji jest jej drugi odcinek, czyli najdalej wysunięty na południe fragment S11 w Wielkopolsce.