Godzinę dla seniorów wprowadza wzorem państw w zachodniej Europie jedna z działających w Polsce sieci hipermarketów. Także jedna z sieci dyskontów ma kilka propozycji dla starszych i obawiających się o swoje bezpieczeństwo klientów.

Od 24 marca wszyscy klienci hipermarketów Tesco są proszeni o dostosowanie się do wprowadzonych zmian, mających na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa osobom najbardziej narażonym na zakażenie. Jednym z działań sieci na ich rzecz jest specjalna godzina zakupów dla osób z grupy podwyższonego ryzyka, a w szczególności seniorów. Codziennie, od godziny 9.00 do 10.00, osoby starsze będą miały możliwość zrobienia bezpiecznych i sprawnych zakupów.

- Prosimy Was o wsparcie i, jeżeli to możliwe, ustąpienie pierwszeństwa najbardziej narażonym klientom - apelują do innych klientów pracownicy sieci. 

Rozwiązania dla seniorów zastosowała także sieć Biedronka. We wtorek 24 marca w sklepach sieci mają się pojawić specjalne skrzynki wraz z prostymi, gotowymi do wypełnienia formularzami - w ten sposób będą mogli się zgłaszać zarówno seniorzy potrzebujący pomocy w zakupach, jak i osoby, które chciałyby im w tych zakupach pomóc. Jedni i drudzy mogą też zgłosić się pod numerem 22 205 33 00 lub przez formularz na stronie sieci. Ma w tym pomóc specjalny program "Czas na pomaganie seniorom 65+", który ułatwi płacenie za zakupy robione przez wolontariuszy.

Dodatkowo starsi klienci w dyskontach sieci mają mieć pierwszeństwo przy kasach, a inne osoby będą proszone o ich przepuszczenie. Trzecią formą działania na rzecz seniorów ma być ich zaproszenie szczególnie w pierwszej godzinie po otwarciu sklepu, czyli od 8.00 do 9.00.

Jest jeszcze jedna zmiana, dotycząca wszystkich klientów sieci. Ponieważ obsługa została tam podzielona na dwie wymieniające się brygady, od godz. 13.30 do 14.30 każdy z dyskontów zostanie zamknięty na przerwę techniczną i dezynfekcję sklepu.