Poprzez nasz sposób postępowania, a także odpowiednie odżywianie się, możemy pomóc naszemu organizmowi szybciej odbudować siły. Zastosowanie się do poniższych zasad pomoże lepiej zregenerować się podczas snu i tym samym lepiej wykorzystać nadchodzący dzień.


Pamiętaj, żeby na trzy godziny przed snem nie spożywać posiłków, oraz nie pić mocnej herbaty, kawy, napojów gazowanych i alkoholowych. Połącz ćwiczenia z właściwą dietą

W wieczornej części dnia unikaj pokarmów wysokokalorycznych i ciężkostrawnych. Czy bezsenność może być niebezpieczna dla zdrowia.
Ogranicz także wieczorem intensywną aktywność fizyczną. Każdy trening staraj się kończyć ćwiczeniami uspokajającymi i relaksującymi. Doskonale nadają się do tego spokojne ćwiczenia rozciągające i oddechowe. Zadbaj o swój kręgosłup

Unikaj zbyt silnych wrażeń zmysłowych i stresów pobudzających układ nerwowy. Uspokajająco działają te rodzaje medytacji, które ukierunkowane są na wyciszenie umysłu i odprężenie ciała. Wypróbuj naturalne metody na stres.

Właściwa dieta jest ważna dla naszych organizmów, ale okazuje się także, że poszczególne jej składniki mogą mieć bezpośredni wpływ nanasz sen. Niektóre z pokarmów sprzyjają głębokiemu i regenerującemu wypoczynkowi, warto więc wprowadzić je do naszego stałego menu.

Migdały zawierają magnez, który ułatwia rozluźnianie się mięśni, a także działający nasennie tryptofan, który zwiększa poziom serotoniny w mózgu, odpowiedzialnej za dobre samopoczucie. Nie powinno się ich jednak jeść zbyt wiele, bo są ciężkostrawne. Porcja złożona z kilku sztuk w zupełności wystarczy. Co zawierają orzechy
Banany są bogate w magnez i potas, wpływające relaksująco na mięśnie i układ nerwowy, a także zawierają pewne ilości tryptofanu, który naturalnie pobudza produkcję serotoniny melatoniny.

Odtłuszczone ciepłe mleko i zawarty w nim wapń dodatkowo ułatwia tryptofanowi spełnienie swojej regulacyjnej roli.
Owsianka jest bogata w regulator snu melantoninę. Oprócz tego, jeśli wzbogacimy ją łyżeczką miodu będzie to sygnałem dla mózgu, aby wyłączył oreksynę, neuropeptyd związany z czujnością.
Pełnoziarniste pieczywo łagodnie uwalnia insulinę, która pozwala tryptofanowi szybciej dotrzeć do mózgu.

TrenujZdrowie Jacek Baura
www.trenujzdrowie.pl