
| Źródło: zdjęcie ilustrujące pixabay.com
Koniec z aktorami w reklamach wyrobów medycznych

Zgodnie z nowelizacją ustawy o wyrobach medycznych, którą podpisał prezydent RP Andrzej Duda, wprowadzono m.in. zakaz wykorzystywania wizerunku osób wykonujących zawody medyczne oraz zakaz reklamy wyrobów przeznaczonych do używania przez użytkowników profesjonalnych
Dotychczas wiele preparatów np. syropów na kaszel, tabletek na ból gardła czy kapsułek na niestrawność z oznaczeniem "wyrób medyczny" mogło być reklamowanych na znacznie mniej restrykcyjnych zasadach niż leki.
Według uchwalonych już przepisów, reklama wyrobu kierowana do publicznej wiadomości nie może wprowadzać w błąd, oraz musi być sformułowana w sposób zrozumiały dla laika, czyli dla osoby nieposiadającej wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia czy medycyny. Wymóg ten dotyczy również reklamy, w której dla wzmocnienia przekazu zostaną wykorzystane sformułowania medyczne i naukowe czy powołującej się na badania naukowe, opinie, literaturę i opracowania docelowo skierowane do profesjonalistów – taka reklama również musi być zrozumiała dla laików.
Przepisy przejściowe przewidują ponadto, że reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymogów w nim zawartych, może być rozpowszechniana po dniu jego wejścia w życie, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj