Charakteryzuje się szybkim wzrostem i ciekawym smakiem. Uzyskiwany z cebuli lub czosnku. Przy minimalnym nakładzie pracy świeży szczypiorek można spożywać przez cały rok. Wyrośnie szybko, wystarczy tylko trzymać cebulę w naczyniu z wodą na parapecie. Uprawiany w wielu krajach szczypiorek - to nie tylko zioło, ale również przyprawa służąca do nadawania aromatu potrawom.

Wartościowy
Charakterystyczne w kształcie rurkowate liście szczypiorku zawierają wiele korzystnych dla zdrowia witamin. Szczypiorek zawiera witaminę C, żelazo, magnez, wapń, fosfor oraz witaminy z grupy B.

Niskokaloryczny
Z powodzeniem może być stosowany w dietach odchudzających, działa również bakteriobójczo na układ pokarmowy. Usprawnia funkcjonowanie całego układu trawiennego.

Na zaparcia
Szczypiorek zawiera w swoich zielonych łodygach olejki lotne ze związkami siarki. Spożywanie go wpływa korzystnie na perystaltykę jelit i jednocześnie zapobiega zaparciom.

Najlepszy świeży
Tylko świeży szczypiorek dodany do sałatki, kanapki czy zupy odda w pełni swoje walory smakowe. Dodany do gotującej się potrawy nie będzie wartościowy dla naszego zdrowia bowiem nie odda swojej wartości odżywczej. Toksyny wokół nas.

Trenuj Zdrowie Ewa Baura
www.trenujzdrowie.pl