Osłabienie fizyczne i psychiczne, jakie odczuwamy wraz z nadejściem wiosny, może objawiać się osłabieniem ogólnym, częstszymi bólami głowy i kończyn, szybszym męczeniem się, brakiem koncentracji, drażliwością, nadmierną nerwowością niekiedy także depresją.

Osłabienie wiosenne dotyka zarówno osoby dorosłe jak i dzieci oraz młodzież w wieku szkolnym. Intensywne, absorbujące i często również stresujące zajęcia w szkole dodatkowo osłabiają rozwijające się organizmy.

Z wiosennym przesileniem można poradzić sobie, wykorzystując naturalne metody i nie musimy uciekać się do stosowania doustnych środków farmakologicznych.

Korzystne zmiany:
- ruch na świeżym powietrzu
- chwytamy promienie słońca (eksponując twarz i dłonie)
- spacery na powietrzu
- również na zakupy, jeśli to możliwe warto wybrać się pieszo
- lekkie prace fizyczne (np. w ogródku) też nie powinny zaszkodzić pod warunkiem
oczywiście, że nie będziemy zbytnio przy tym forsować organizmu
- wprowadzić zmiany w diecie, dodając składniki bogate w witaminy i mikroelementy np.
kiełki, kapustę, cebulę, czosnek, cytryny, marchew, buraki
- spożywać więcej surowych owoców i warzyw i przygotowywać z nich świeże soki
- unikać mocnej kawy, herbaty i alkoholu, pić wodę mineralną i herbatki ziołowe

TrenujZdrowie Ewa Baura
www.trenujzdrowie.pl