Kilka prostych nawyków, dzięki którym można poprawić swoje samopoczucie i zmniejszyć ryzyko chorób. Badania profilaktyczne – umożliwiają wykrycie już najmniejszych zmian i nieprawidłowości, które mogą być niestety zwiastunem wielu chorób. Podstawowe badania profilaktyczne to badanie krwi, moczu, poziomu cukru, cholesterolu, ciśnienia krwi, cytologia, mammografia, badanie wzroku i stomatologiczne. Jak uniknąć udaru?


Śniadanie – to najważniejszy posiłek dla zachowania zdrowia i właściwego funkcjonowania organizmu. Śniadanie ma dostarczyć potrzebnej energii, powinno być nie tylko pożywne, ale również lekkie i zdrowe. Staraj się wygospodarować rano chociaż 15 minut ispokojnie zjedz posiłek.

Co zawiera sok?
Ruch – jest potrzebny w celu zachowania prawidłowego krążenia krwi, dotlenienia organizmu, zmniejszenia ryzyka otyłości, cukrzycy czy problemów z sercem. Regularne ćwiczenia fizyczne likwidują nadmiar stresu i rozluźniają napięcie mięsni. Wybierz taką formę aktywności, która tobie najbardziej odpowiada. Hartowanie wodą.
Relaks – potrzebny jest każdemu, bez względu na rodzaj wykonywanej pracy. Przemęczenie organizmu i negatywne emocje pogarszają samopoczucie, a to może doprowadzić do pogorszenia się stanu zdrowia.

Sen – to najważniejsza regeneracja organizmu i nabieranie sił na kolejny dzień. Niedosypianie powoduje spadek odporności, zaburzenia nastroju, spowolnienie reakcji. Optymalna ilość snu dla osoby dorosłej to 7-8 godzin. Oczywiście nie jest to regułą i może zależeć od indywidualnych potrzeb i predyspozycji organizmu. Zioła na lepszy sen.
TrenujZdrowie Ewa Baura
www.info.trenujzdrowie.pl