Każda z nas jest inna, ale wszystkie mamy podobne przyzwyczajenia. Niewielki procent kobiet, nie przepada za słodyczami, ale większość nie wyobraża sobie bez nich dnia. Pyszne ciasteczko lub deser podany do kawy to cudowna nagroda, którą można się nagrodzić…. nawet bez okazji. Najczęściej winne są przyzwyczajenia.

Zapominamy jednak, że cukier zawarty w słodyczach powoduje wiele poważnych dolegliwości i chorób cywilizacyjnych. Poziom insuliny a rak piersi. Aby zachować zgrabną figurę konieczna jest zmiana nawyków i przyzwyczajeń żywieniowych. Częściej należy spożywać owoce, ponieważ zawierają naturalne cukry, witaminy i sole mineralne np. aktinidia. Silna motywacja i na początek kilka wyrzeczeń na cały rok a założenie na siebie ulubionej sukienki lub spodni nie będzie problemem.

Oto przykład, w jaki sposób począwszy od małych wyrzeczeń wprowadzić do diety zamienniki. Co zamiast słodyczy?

- Owoce (zarówno świeże jak i w wersji suszonej)
- Pestki i nasiona (słonecznik, dynia, sezam)
- Orzechy (migdały, włoskie, nerkowce)
- Sałatki (warzywne, owocowe)

Napoje z dodatkiem sztucznych cukrów, konserwantów i barwników poprawiających smak i zapach oraz kawa (również wypijana w dużych ilościach) nie wpływają korzystnie na ogólne zdrowie, a w szczególności na układ nerwowy. U osób wrażliwych napoje te wywołują groźne skutki uboczne, których sami smakosze są często nieświadomi. Poznaj pozytywny wpływ picia soków na zdrowie.

Najlepiej sprawdzą się:

- Jogurty naturalne
- Soki owocowe i warzywne
- Herbaty ziołowe
- Herbaty owocowe

Już sporadyczna rezygnacja ze słodyczy przyczyni się do poprawy wyglądu, samopoczucia i zdrowia. Poznaj 10 zasad zdrowego stylu życia.

Trenuj Zdrowie Ewa Baura
www.trenujzdrowie.pl