Czy opłaca się kupować nowe wózki widłowe?
Nowe wózki widłowe nie są tanimi pojazdami, a w porównaniu do kilkunastoletnich odpowiednik z rynku wtórnego, potrafią kosztować kilka, jeśli nie kilkanaście razy więcej. Co w takim razie sprawia, że na nowe wózki widłowe nie brakuje chętnych, a producenci tego rodzaju pojazdów nie narzekają na brak zainteresowania?
Zalety nowych wózków widłowych
Pierwsza podstawowa zaleta nowych wózków widłowych wprost od producenta jest oczywista i raczej nie trzeba jej zbyt długo wyjaśniać. Jest to nic innego jak nowość, czyli kompletny, niezniszczony i nieużywany nigdy wcześniej pojazd. Należy pamiętać, że wszystkie wózki widłowe to pojazdy mechaniczne, a wraz ze wzrostem ich eksploatacji, rośnie ryzyko usterek oraz drogich napraw, które trzeba wykonać, jeśli zamierza się korzystać z danego wózka widłowego.
Brak jakiejkolwiek historii to największy atut pojazdów, które przed chwilą zjechały z taśmy produkcyjnej. Wraz z nowością idzie też drugi podstawowy atut, czyli gwarancja producenta. W większości przypadków, firmy tworzące wózki widłowe zapewniają swoim klientom okresy gwarancyjne, np. na 3 lata, lub określoną liczbę motogodzin. W zależności od wyboru pakiety serwisowe mogą uchronić w całości przed ponoszeniem kosztów ewentualnych napraw lub zapewnić opiekę serwisową na długie lata.
Minusy nowych wózków widłowych
Zakup nowego wózka widłowego, w porównaniu do kilkuletniego wózka widłowego w dobrym stanie, ma również pewną wadę. Jest nią nic innego jak wysoka cena zakupu tego rodzaju pojazdu mechanicznego. Jeśli Twoje przedsiębiorstwo zastanawia się nad zakupem całej floty nowych wózków widłowych, prawdopodobnie stanie przed zakupem, którego kwota będzie opiewała nawet na milion złotych. Największe wózki widłowe wprost od producentów bardzo często kosztują ponad sto tysięcy złotych za pojedynczy egzemplarz. O wiele bardziej optymalnym w tej sytuacji wydaje się zakup floty pojazdów używanych lub leasing tego rodzaju pojazdów.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj