| Źródło: foto: Waldemar Rabiega
Jak będzie wyglądać obwodnica Ostrowa (film)
Projektowany II etap obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego zlokalizowany jest w ciągu drogi ekspresowej S11. Budowana trasa w połączeniu z istniejącymi I etapem drogi S-11 w znacznej części przejmie ruch tranzytowy z istniejącej drogi krajowej 11, biegnącej przez centrum miasta jednocześnie ma spowodować lepszą obsługę ruchu, krótszy czas podróży i poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz zapewnić niezbędny poziom komfortu jazdy.
Mota-Engil, wykonawca II etapu obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego, jeszcze w ubiegłym roku rozpoczął wstępne prace przygotowawcze związane z realizacją inwestycji. Usuwano kolizje wodno- kanalizacyjne, melioracyjne, energetyczne, telekomunikacyjne i gazociągowe. W ramach prac Mota-Engil wybuduje między innymi dwujezdniową drogę ekspresową o długości około 12,8 km, jeden węzeł drogowy, 15 obiektów inżynierskich, sieć dróg poprzecznych i dojazdowych oraz zabezpieczenia akustyczne. Kontrakt zakłada również rozbudowę DK-25 o długości około 1,4 km.
Wykonawca na realizację Kontraktu ma 24 miesiące z wykluczeniem tzw. okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), tj. do lipca 2017 r.
Ponadto jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg na budowę przejścia pieszo-rowerowego na obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. To przede wszystkim dobra informacja dla mieszkańców Czekanowa. Przetarg zostanie ogłoszony w formie zaprojektuj- wybuduj. Będzie to tunel pod nową częścią budowanej obwodnicy. Wiele lat temu podczas projektowania obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego zapomniano o przejściu pieszo-rowerowym na granicy Ostrowa Wielkopolskiego i Czekanowa. Brak przejścia oznaczałby całkowite „odcięcie” ruchu pieszo-rowerowego dla mieszkańców Czekanowa i okolicznych miejscowości. Od samego początku w tej sprawie interweniował wójt gminy Piotr Kuroszczyk wraz z władzami Nowych Skalmierzyc i Ostrowa Wielkopolskiego.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj