Jak będzie wyglądał ostrowski system rowerów miejskich
Zadanie systemu roweru miejskiego obejmuje zakup i montaż dwóch stacji na terenie Ostrowa Wielkopolskiego.
Stacje wyposażone będą łącznie w 30 miejsc postojowych, przy czym zakupionych zostanie 20 rowerów miejskich (by były wolne miejsca do odstawienia rowerów).
Stacje zostaną ulokowane przy ul. Paderewskiego (w ramach tworzonego w projekcie węzła przesiadkowego – Budowa parkingu buforowego wraz z węzłem przesiadkowym oraz odcinkiem ścieżki rowerowej przy ul. Paderewskiego w Ostrowie Wielkopolskim ma na celu zwiększenie atrakcyjności i dostępność do transportu zbiorowego poprzez budowę parkingu dla osób przyjeżdżających do centrum miasta i umożliwienie pozostawienia samochodów na parkingu poza centrum w celu kontynuowania podróży autobusem bądź rowerem. Miejsce przeznaczone pod parking buforowy sąsiaduje od strony południowej z ul. Paderewskiego, od strony zachodniej z al. Powstańców Wielkopolskich, natomiast od wschodu z ul. Piłsudskiego. Głównym celem jest integracja transportu miejskiego z indywidualnym, poprawienie dostępności transportu publicznego dla mieszkańców oraz poprawienie sytuacji parkingowej w centrum miasta). Druga stacja ulokowana zostanie przy ul. Dworcowej (w bezpośrednim pobliżu dworca PKP).
Ceny:
System roweru miejskiego funkcjonuje w wielu miastach. Ceny za korzystanie z rowerów w innych miastach nie są wygórowane, jednak dla osób posiadających własne jednoślady jest to po prostu nieopłacalne.
Zwykle pierwsze minuty korzystania z rowerów są bezpłatne, przejechanie pierwszej godziny zazwyczaj kosztuje złotówkę, druga godzina -około 3 PLN, trzecia - 5 PLN, a za czwartą i każdą następną trzeba zapłacić 7 PLN. Maksymalny czas jednorazowego wypożyczenia to 12 godzin.
Jeśli rower nie zostanie zwrócony w ciągu 12 godzin można spodziewać się kary finansowej. Ta w zależności od miasta wynosi zwykle 200 złotych.
Rowery miejskie można zwykle wypożyczyć na dwa sposoby. Pierwszy z nich to rejestracja na stronie i dokonanie za jej pośrednictwem opłaty początkowej w wysokości np 10 zł. Drugi sposób to zarejestrowanie się za pomocą karty kredytowej na terminalu znajdującym się w każdym punkcie wypożyczalni rowerów.
Jak będzie w Ostrowie, wszystko okaże się po przetargach i ostatecznym wyborze wykonawcy ostrowskiego roweru miejskiego.
Lokalizacja:
Niewątpliwie rower miejski w Ostrowie się przyda, jednak mając na uwadze ruch mieszkańców po mieście aż prosi się, by jedna ze stacji powstała na ostrowskich Piaskach, które w okresie letnim odwiedzają setki, czasami tysiące ostrowian. Wypożyczenie roweru w centrum miasta i dojazd do stacji na Piaskach zamknie się w cenie 1 złotówki, co pozwoli w zdrowym stylu konkurować z transportem miejskim czy prywatnym samochodem.
Miasto planuje utworzyć kolejne stacje roweru miejskiego ze środków pozyskanych ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Stąd mamy dla Was pytanie, gdzie Waszym zdaniem powinny powstać kolejne stacje roweru miejskiego?
Ankieta poniżej:
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj