| Źródło: ok24.tv
Urzędnicy już wiedzą. W tym roku będzie bardzo ostra zima
Dla porównania:
zima 2013/2014 – wydano 383 tysiące złotych
zima 2014/2015 – wydano 303 tysiące złotych
zima 2015/2016 – wydano 451 tysięcy złotych
zima 206/2017 – wydano 681 tysięcy złotych.
Odśnieżanie dróg wydatkowane jest z tzw. działu – bieżące utrzymanie dróg. Zwykle firmy startujące w przetargu podpisywały umowy na wyznaczone odcinki dróg i okres, w którym akcja zima wymusza na firmach gotowość do działania. W przypadku przekroczenia kosztów, radni dokładali pieniądze na to zadanie.
Jak czytamy w przetargu termin wykonania przedmiotu zamówienia: trwa od 01.11.2018 r. do 15.03.2019 r.W przypadku wystąpienia warunków zimowych przed dniem 01.11.2018 r. lub po dniu 15.03.2019 r. Wykonawca zobowiązuje się do uruchomienia „Akcji Zimowej”. ( uruchamia akcję, ale nie ma płacone za gotowość).
Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 obejmuje:
– Zimowe utrzymanie ulic gminnych i powiatowych na terenie miasta Ostrowa Wielkopolskiego
polegające na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej w zakresie i na zasadach podanych w
zał. nr 11 do SIWZ
– Ogólna długość ulic objętych zamówieniem wynosi – 118.815 m
Na ubiegły sezon przetarg ogłaszano w październiku, w tym roku – w czerwcu? I kolejne pytanie – skąd startując a w przetargu firma wiedziała, że należy zaoferować w przetargu kwotę o tyle razy wyższą, mimo że nigdzie na stronie urzędowej nie było informacji z komunikatu lub konferencji o zmianach w finansowaniu odśnieżania. Długość dróg nie zmieniła się, czas odśnieżania również nie uległ zmianie.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj