Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego niewątpliwie odkorkowała nasze miasto. Ruch samochodowy w samym mieście jest dużo mniejszy a zmniejszy się jeszcze bardziej kiedy zostaną zaktualizowane wszystkie mapy w poszczególnych nawigacjach samochodowych. Z czasem drogi w centrum zmienią na obwodnice także kierowcy, którzy jeżdżą na pamięć.
Ponad to zakończył się remont odcinka krajowej 11 od Ostrowa Wielkopolskiego w kierunku Przygodzic.
Teraz lista rzeczy, które można przy obwodnicy poprawić.
1) Tunel pod obwodnicą (stara część) z Ostrowa Wielkopolskiego do Czekanowa.
Tunel zalewany jest przy każdym większym deszczu. O ile problem ten nie jest wielki dla rowerzystów to dla pieszych i biegaczy stanowi już wyzwanie:
2) Hałas.
Ten problem pojawił się wraz ze wzmożonym ruchem samochodów na nowym odcinku obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego. Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy Nowych Kamienic, Smardowa czy Wtórku. Na szczęście problem ten dostrzega także kierownictwo GDDKiA. W miejscach, w których dopuszczalne normy hałasu są przekraczane- ustawione zostaną ekrany dźwiękochłonne. Poziom hałasu bada specjalny wóz techniczny.
3) Przejazdy pod obwodnicą. 3,2 metra wysokości ma przejazd pod obwodnicą w miejscowości Smardów.
Wysokość ta może być zbyt mała by pod wiaduktem przejechał ciężki wóz bojowy na akcję gaśniczą. Niestety ale pierwsze takie doświadczenie mamy już za sobą.
19 sierpnia 2017 roku około godziny 23:00 w stodole Pana Godziszewskiego w Smardowie pojawił się ogień. Na miejsce dotarli strażacy z kilku okolicznych jednostek OSP oraz straż państwowa i po pewnym czasie udało się pożar ugasić. Stodoła niemal doszczętnie spłonęła. We wnętrzach znajdowała się słoma, a sama konstrukcja stodoły składała się z licznych drewnianych elementów co dolewało oliwy do ognia. Resztę budynku udało się uratować. Mieszkańcy skarżyli się, że poprzez wadliwą budowę wiaduktu przy ulicy Smardowskiej na miejsce pożaru nie dotarła na czas strażacka cysterna z PSP Ostrów Wielkopolski (źródło
http://www.gminaprzygodzice.info )
GDDKiA w tej sytuacji wyjaśnia: wiadukt w rzeczywistości jest wyższy, a dla dużych samochodów jest alternatywny dojazd oddalony o około kilometr.
Czy jest opcja by zmienić cos przy tym wiadukcie? Wszystko da się zrobić. Najłatwiej byłoby obniżyć poziom drogi (tej pod obwodnicą) jak to miało miejsce w przypadku wiaduktu na ulicy Brzozowej. Zabieg taki będzie jednak bardzo drogi czyli można powiedzieć, że wszystko zależy od skuteczności naszych urzędników.
4) Każdy, kto jechał obwodnicą zapewne posiada swoje spostrzeżenia na temat jazdy.
Fakt, faktem jeździ się dobrze i szybko. Wątpliwości może budzić także oznakowanie od strony ronda Strugi jednak jak to w przypadku nowych rzeczy- musimy się nauczyć a nie jeździć na pamięć. Patrzcie na znaki, żeby nie było:
5) Jeśli macie swoje uwagi, piszcie w komentarzach. Celne uwagi i spostrzeżenia prześlemy do GDDKiA.
I na koniec pół żartem, pół serio. Nie mamy pewności czy nie przydałby się jeszcze jeden znak. Tak dla pewności ;)
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj