W związku z pismem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli nr IZDK1b-5003-115.1/2016 z dnia 30.08.2016 podaje się do wiadomości informację dotyczącą planowanej likwidacji przejazdów kolejowo- drogowych.
| Źródło: GiM Raszków
Będą likwidowane przejazdy kolejowe
Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie z dnia 20 października 2015., ( Dz.U. 2015 r. poz. 1744), przejazdy kolejowo- drogowe znajdujące się w ciągu dróg nieposiadających statusu drogi publicznej, mogą funkcjonować tylko jako przyjazdy użytku niepublicznego kat. „F”, na podstawie zawartej umowy pomiędzy Zakładem Linii Kolejowych a użytkownikiem przejazdu.
PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp. rozpocznie likwidację przejazdów kolejowo-drogowych w przypadku, gdy nie otrzyma zgłoszenia na użytkowanie przejazdu kat. „F”. Przejazdem podlegającym omawianej procedurze jest przejazd w km 103,315 linii kolejowej 272 Kluczbork- Poznań Główny, dz.nr 238.
W Polsce zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju przejazdy kolejowe dzielą się na sześć kategorii:
A – przejazdy użytku publicznego z rogatkami lub przejazdy użytku publicznego bez rogatek, na których ruch na drodze kierowany jest przez uprawnionych pracowników zarządcy kolei lub przewoźnika kolejowego posiadających wymagane kwalifikacje bądź przy pomocy sygnałów ręcznych albo systemów lub urządzeń przejazdowych wyposażonych w rogatki zamykające całą szerokość jezdni
B – przejazdy użytku publicznego, na których ruch drogowy jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych, wyposażonych w sygnalizację świetlną i rogatki zamykające ruch drogowy (tylko zapory w kierunku wjazdu na przejazd lub w kierunku zarówno wjazdu jak i zjazdu)
C – przejazdy użytku publicznego, na których ruch drogowy jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych wyposażonych tylko w sygnalizację świetlną i ewentualnie dodatkowo sygnalizację dźwiękową
D – przejazdy użytku publicznego nie wyposażone w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu
E – przejścia użytku publicznego, wyposażone w półsamoczynne lub samoczynne systemy przejazdowe albo wyposażone w kołowrotki, barierki lub labirynty
F – przejazdy i przejścia zlokalizowane na drogach wewnętrznych; drogi ogólnodostępne i niezaliczone do dróg publicznych mogą posiadać wyłącznie kategorię "F".
PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp. rozpocznie likwidację przejazdów kolejowo-drogowych w przypadku, gdy nie otrzyma zgłoszenia na użytkowanie przejazdu kat. „F”. Przejazdem podlegającym omawianej procedurze jest przejazd w km 103,315 linii kolejowej 272 Kluczbork- Poznań Główny, dz.nr 238.
W Polsce zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju przejazdy kolejowe dzielą się na sześć kategorii:
A – przejazdy użytku publicznego z rogatkami lub przejazdy użytku publicznego bez rogatek, na których ruch na drodze kierowany jest przez uprawnionych pracowników zarządcy kolei lub przewoźnika kolejowego posiadających wymagane kwalifikacje bądź przy pomocy sygnałów ręcznych albo systemów lub urządzeń przejazdowych wyposażonych w rogatki zamykające całą szerokość jezdni
B – przejazdy użytku publicznego, na których ruch drogowy jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych, wyposażonych w sygnalizację świetlną i rogatki zamykające ruch drogowy (tylko zapory w kierunku wjazdu na przejazd lub w kierunku zarówno wjazdu jak i zjazdu)
C – przejazdy użytku publicznego, na których ruch drogowy jest kierowany przy pomocy samoczynnych systemów przejazdowych wyposażonych tylko w sygnalizację świetlną i ewentualnie dodatkowo sygnalizację dźwiękową
D – przejazdy użytku publicznego nie wyposażone w systemy i urządzenia zabezpieczenia ruchu
E – przejścia użytku publicznego, wyposażone w półsamoczynne lub samoczynne systemy przejazdowe albo wyposażone w kołowrotki, barierki lub labirynty
F – przejazdy i przejścia zlokalizowane na drogach wewnętrznych; drogi ogólnodostępne i niezaliczone do dróg publicznych mogą posiadać wyłącznie kategorię "F".
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj