Co jest ważniejsze dla zdrowia, aktywność fizyczna czy zachowanie szczupłej sylwetki?Okazuje się, że szczupła sylwetka, pomimo że jest pożądana przez większą część społeczeństwa, nie zawsze gwarantuje zdrowia. Liczne badania udowadniają, że znacznie korzystniej jest wdrożyć w zakres swoich zajęć, nawet niewielką, regularną aktywność fizyczną niż codziennie wchodzić na wagę i kontrolować masę ciała w poszukiwaniu idealnego BMI ( Body Mass Index ).

Można polepszyć swoje BMI nie koniecznie zmniejszając ryzyko występowania chorób związanych z otyłością. Jedno z badań przeprowadzone przez Amerykanów wyraźnie wskazuje, że osoby, które zmniejszyły swój wskaźnik masy ciała tylko poprzez dietę odchudzającą, niestety nie zmniejszyły w żadnym stopniu ryzyka wystąpienia u siebie chorób serca. Dzieje się tak z tego względu, że wskaźnik BMI jest miarą ogólnej masy ciała, obliczaną po uwzględnieniu wzrostu. Nie uwzględnia on typu sylwetki, rodzaju otłuszczenia, miejsc jego występowania w ciele i ogólnego stanu organizmu.( Starożytna, cenna dla zdrowia przyprawa )

Potwierdzono również, że niektóre z tzw. „diet odchudzających” są wręcz szkodliwe dla zdrowia, zwłaszcza jeśli biorą pod uwagę tylko skład kaloryczny pokarmów a nie ich jakość. Nieodpowiedni rodzaj diety odchudzającej może nawet przyczynić się do wzrostu zagrożenia niektórymi chorobami. Osoby szczupłe, u których występuje otyłość brzuszna mogą być tak samo zagrożone kłopotami z sercem. Okazuje się, że największe znaczenie dla zdrowia ma „skład ciała” i wydolność organizmu. Ćwiczenia sprawiają, że zmieniają się proporcje między poszczególnymi składowymi organizmu. Spada ogólna ilość tkanki tłuszczowej na rzecz mięśniowej. Poprawia się ukrwienie tkanek i ich odżywienie, a dzięki wzmożonemu krążeniu krwi i limfy organizm szybciej pozbywa się szkodliwych produktów przemiany materii. (Poznaj sekrety, które pozwolą zachować zdrowie)

Jeżeli, twój wskaźnik BMI, jest w granicach prawidłowych nie jest to powód, aby zapomnieć o aktywności fizycznej, która ma kluczowe znaczenie w ochronie zdrowia, zwłaszcza twojego układu krążenia. Jeśli dodatkowo trening dobrany jest w sposób przemyślany i uwzględnia w pierwszej kolejności poprawianie najsłabszych „ogniw” twojego organizmu, to może redukować on na przykład tkankę tłuszczową w neuralgicznych obszarach twojego ciała. Popraw swoją formę na wiosnę

Trenuj Zdrowie Jacek Baura

www.trenujzdrowie.pl