Jajko jest bardzo zdrowe ponieważ zawiera wiele witamin i minerałów, które nasz organizm potrzebuje. W jajku znajdują się także bardzo ważne dla naszego zdrowia substancje.

Lecytyna poprawiająca pracę mózgu i luteina, która korzystnie wpływa na wzrok. Nie wszyscy jednak mogą jeść jajka, niektórzy mają alergię na białko zawarte w jajku kurzym - szczególnie małe dzieci. Lepsze jedzenie poprawia myślenie.

Alternatywą dla jaj kurzych są jajka kacze, przepiórcze lub strusie. Jajka przepiórcze ze względu na mniejszą zawartość tłuszczu aniżeli jajko kurze polecane są osobom mającym wysoki poziom cholesterolu oraz uczulonym na białko z jajka kurzego. Wielkanoc to tradycje.

Każde jajko kurze wyprodukowane w Polsce powinno mieć 11 cyfrowy kod i pieczątkę na skorupce. Pierwsza cyfra widoczna na jajku określa sposób, w jaki kura była hodowana:

0-jajko z hodowli ekologicznej
1- jajko od kury z wolnego chowu
2-jajko od kury z chowu zagrodowego
3-jajko od kury z chowu klatkowego

Gdy już wybierzemy to najlepsze jajko i poddamy je obróbce kulinarnej - warto połączyć je ze świeżym szpinakiem, szczypiorkiem, koperkiem czy pietruszką bardzo zalecanymi w diecie nie tylko na wiosnę. Omlet szpinakowy.
Smak jajka wzbogacą również inne przyprawy trawienne, a także chrzan, który dodatkowo wzmocni organizm i korzystnie wpłynie na ogólne zdrowie organizmu.

TrenujZdrowie Ewa Baura
www.trenujzdrowie.pl