Dobra kampania wizerunkowa w mediach – jak to się robi?
Wyspecjalizowane w mediach agencje marketingowe tym właśnie się zajmują. Dlatego im w tej kwestii powierza się zaufanie i inwestuje budżet. One też ściśle współpracują z agencjami typowo reklamowymi, z którymi dobiera się pozostałe formy reklamy, aby kampania była spójna, efektowna i przede wszystkim - efektywna. Są agencje, które łączą te wszystkie obszary działania w spójną całość.
Agencje mediowie – ale tak właściwie to po co?
Dobranie odpowiedniej agencji mediowej do zrealizowania efektywnej zintegrowanej kampanii marketingowej – to rozwiązanie często nieodzowne, by odnieść sukces z marką na rynku. Zakres kampanii zależy jednakowoż od określonego budżetu. Biorąc pod uwagę, że przy kampanii w mediach musi być naprawdę duży, daje pole do popisu dla kreatywnych głów w agencjach. Gdy środki są ograniczone, wówczas agencje marketingowe różnie rozkładają środki na poszczególne działania marketingowe. Optymalizacja różnych kosztów z… głową na karku właśnie, w dodatku z domieszką fantazji i świeżej kreacji - ot sedno sprawy potrzebne przy osiąganiu zaplanowanych celów.
Wczoraj i dziś reklamy w mediach
Promocja marek w mediach przed zaistnieniem specjalnych „domów mediowych” w końcówce XX wieku oraz przed kupowaniem kampanii reklamowych w prasie, radiu i telewizji polegała na działaniach zwykłych agencji reklamowych.
Rynek reklamowy na przestrzeni lat mocno się rozwijał. W końcu to branża kreatywna! Agencje reklamowe nie mogły z czasem sprostać zarówno czasowo, jak i jakościowo ilości zleceń z różnych form reklamy. Dochodziło do pobieżnych, niezbyt udanych realizacji. W końcu wykształcił się trend na tworzenie w agencjach bardziej wyspecjalizowanych działów, jakie zaczęto określać „mediowymi”. Wąsko wyspecjalizowane w mediach biuro realizowało zlecenia tylko i wyłącznie planowania i zakupu mediów. Energia i czas tego zespołu szły na negocjacje cen u dostawców czasu i przestrzeni antenowej, a także dostarczanie reklamodawcom opracowanych badań medialnych.
W końcu działy mediowe agencji marketingowych wytworzyły w ramach swoich struktur odrębne spółki. Nazwano je domami mediowymi. Zaczęły one działać w pewnym momencie już suwerennie. Same zdobywały klientów na swoich zasadach.
Dziś agencje mediowe są solidną gwarancją powodzenia i w efekcie końcowym - udanej sprzedaży reklamowanych dóbr i usług. Jednym z bardziej „wziętych” agencji mediowych na naszym rodzimym rynku jest McGlobal.
Media zintegrowane dla sukcesu marki
System spójnej komunikacji marek dla swoich klientów oferuje MecGlobal zarówno we wszystkich dotychczasowych kanałach przekazu, w których już te marki są obecne i zaistniały w świadomości klientów. Agencja ta tworzy również nowe pomysły na niestandardowe dotarcia do docelowej grupy klientów.
Budowanie komunikacji marketingowej i zakup przestrzeni reklamowych, uwzględnia tworzenie różnorodny kontent zarówno w prasie, tradycyjnej, Internecie, jak i na Facebooku, tradycyjnej TV oraz w aplikacjach, takich jak np. Instagram. W ofercie McGlobal znajduje się pełen zakres reklamy, ale także np. sponsoringu.
Transmisje online w Social Mediach
Rok 2017 roku zaczął się masowo od reklamy i PR za pomocą transmisji na żywo na Facebooku i przez Instastories. Na pewno, sprzedawać coraz dynamiczniej będą właśnie Social Media. Marki i Influencerzy obecni na FB oraz Insta mocno przyspieszyli z aktywnością na swoich kanałach w takiej formie. Aby wywierać wpływ na decyzje zakupowe klientów, trzeba tę formę przekazu uwzględniać w swoich kampaniach wizerunkowych.
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj