Skuteczności kampanii reklamowej w mediach – to marzenie właściciela danej marki naprawdę do spełnienia. Pod warunkiem, że zrealizowane zostanie z naprawdę dobrą agencją mediową. Na początek porcja dobrych, przemyślanych badań marketingowych na rynku. Zarówno działań konkurencji, jak i potrzeb potencjalnych klientów. Następnie - organizacja odpowiednio dobranego czasu i przestrzeni w różnych środkach masowego przekazu.

Wyspecjalizowane w mediach agencje marketingowe tym właśnie się zajmują. Dlatego im w tej kwestii powierza się zaufanie i inwestuje budżet. One też ściśle współpracują z agencjami typowo reklamowymi, z którymi dobiera się pozostałe formy reklamy, aby kampania była spójna, efektowna i przede wszystkim - efektywna. Są agencje, które łączą te wszystkie obszary działania w spójną całość.

Agencje mediowie – ale tak właściwie to po co?

Dobranie odpowiedniej agencji mediowej do zrealizowania efektywnej zintegrowanej kampanii marketingowej – to rozwiązanie często nieodzowne, by odnieść sukces z marką na rynku. Zakres kampanii zależy jednakowoż od określonego budżetu. Biorąc pod uwagę, że przy kampanii w mediach musi być naprawdę duży, daje pole do popisu dla kreatywnych głów w agencjach. Gdy środki są ograniczone, wówczas agencje marketingowe różnie rozkładają środki na poszczególne działania marketingowe. Optymalizacja różnych kosztów z… głową na karku właśnie, w dodatku z domieszką fantazji i świeżej kreacji - ot sedno sprawy potrzebne przy osiąganiu zaplanowanych celów.     

Wczoraj i dziś reklamy w mediach

Promocja marek w mediach przed zaistnieniem specjalnych „domów mediowych” w końcówce XX wieku oraz przed kupowaniem kampanii reklamowych w prasie, radiu i telewizji polegała na działaniach zwykłych agencji reklamowych.

Rynek reklamowy na przestrzeni lat mocno się rozwijał. W końcu to branża kreatywna!  Agencje reklamowe nie mogły z czasem sprostać zarówno czasowo, jak i jakościowo ilości zleceń z różnych form reklamy. Dochodziło do pobieżnych, niezbyt udanych realizacji. W końcu wykształcił się trend na tworzenie w agencjach bardziej wyspecjalizowanych działów, jakie zaczęto określać „mediowymi”. Wąsko wyspecjalizowane w mediach biuro realizowało zlecenia tylko i wyłącznie planowania i zakupu mediów. Energia i czas tego zespołu szły na negocjacje cen u dostawców czasu i przestrzeni antenowej, a także dostarczanie reklamodawcom opracowanych badań medialnych.

W końcu działy mediowe agencji marketingowych wytworzyły w ramach swoich struktur odrębne spółki. Nazwano je domami mediowymi. Zaczęły one działać w pewnym momencie już suwerennie. Same zdobywały klientów na swoich zasadach.

Dziś agencje mediowe są solidną gwarancją powodzenia i w efekcie końcowym - udanej sprzedaży reklamowanych dóbr i usług. Jednym z bardziej „wziętych” agencji mediowych na naszym rodzimym rynku jest McGlobal.

Media zintegrowane dla sukcesu marki

System spójnej komunikacji marek dla swoich klientów oferuje MecGlobal  zarówno we wszystkich dotychczasowych kanałach przekazu, w których już te marki są obecne i zaistniały w świadomości klientów. Agencja ta  tworzy również nowe pomysły na niestandardowe dotarcia do docelowej grupy klientów.

Budowanie komunikacji marketingowej i zakup przestrzeni reklamowych, uwzględnia tworzenie różnorodny kontent zarówno w prasie, tradycyjnej, Internecie, jak i na Facebooku, tradycyjnej TV oraz w aplikacjach, takich jak np. Instagram. W ofercie McGlobal znajduje się pełen zakres reklamy, ale także np. sponsoringu.

Transmisje online w Social Mediach

Rok 2017 roku zaczął się masowo od reklamy i PR za pomocą transmisji na żywo na Facebooku i przez Instastories. Na pewno, sprzedawać coraz dynamiczniej będą właśnie Social Media. Marki i Influencerzy obecni na FB oraz Insta mocno przyspieszyli z aktywnością na swoich kanałach w takiej formie. Aby wywierać wpływ na decyzje zakupowe klientów, trzeba tę formę przekazu uwzględniać w swoich kampaniach wizerunkowych.

Integracja wielokanałowa

W 2017 roku właściciele marek razem z agencjami mediowymi będą musiały uwzględniać w planowaniu mediów na z całą pewnością - zintegrowanie narzędzi, które połączą online z offlinem. Wieloaspektowa wiedza o grupie docelowych klientów, ich preferencjach zakupowych, sposobie poruszania się po sklepach (zarówno internetowych, dostępnych przez coraz modniejsze i użyteczne aplikacje, jak i tradycyjnych) – to fundament, bez którego nie da się dziś wypozycjonować marki. Dobry marketing w mediach - to klucz o sukcesu marki w roku bieżącym i najbliższej przyszłości!