
Remarketing w Google Ads — spraw aby klienci wrócili i dokończyli zakupy

Czym jest remarketing Google Ads?
Remarketing w Google Ads to wtórna kampania reklamowa, która kierowana jest do osób odwiedzających naszą stronę, ale nie dokonujących zakupu produktu lub usługi. Google na podstawie specjalnego kodu umieszczonego na naszej witrynie umożliwia nam zbieranie danych o tych osobach, a następnie tworzy listę takich użytkowników. Dzięki tej liście możemy skierować specjalną reklamę, która będzie wyświetlana tylko im. Standardowo Google tworzy kilka list w różnych kategoriach np. osób, które włożyły produkt do koszyka, ale nie dokonały płatności lub takich, które przeglądały konkretne podstrony. Samodzielnie mamy jednak możliwość tworzenia własnych filtrów i tworzenie indywidualnych list grup odbiorców. Metoda ta jest relatywnie prosta w obsłudze i daje wiele możliwości. Sam proces wyświetlania reklam jest taki sam, jak przy typowej kampanii Google Ads, a jedyną różnicą jest użycie remarketingowej listy odbiorów. Reklamy remarketingu są wyświetlane tylko tym osobom, które już były już na naszej witrynie np. w wyszukiwarce czy na stronach partnerów Google w formie tekstowej lub graficznej.
Jak działa remarketing Google Ads w praktyce?
Remarketing Google Ads działa bardzo prosto i jest on przystępny nawet dla niezaawansowanych marketingowo osób. Aby móc wprowadzić taką kampanię reklamową, musimy udać się do panelu zarządzania kampaniami. Kolejnym krokiem jest pobranie od Google kodu html, który umieszczamy na własnej witrynie. Jest on krótki i prosty w implementacji. Gdy już to uczynimy, Google rozpocznie zbieranie danych, a my będziemy mogli cieszyć się powstającymi listami grup odbiorców. Google Ads tworzy standardowe — podstawowe typy list a my sami możemy również skonstruować pewne listy z konkretnymi danymi według konkretnego klucza. Listy grup odbiorców w kolejnym kroku wykorzystujemy w chwili, gdy uruchamiamy zwykłą kampanię reklamową. W tym momencie możemy wybrać konkretną listę i rozpocząć wyświetlanie standardowych reklam Google właśnie tym osobom, które znalazły się na danej liście.
Korzyści płynące z remarketingu?
Korzyści, jakie płyną z remarketingu, jest wiele i warto z nich korzystać. Pierwsza z nich to łatwość pozyskania klientów. Liczne badania dowodzą, że nawet 30% osób, które już odwiedziły naszą stronę, ale z jakichś względów nie nie dokonały zakupu, poddane remarketingowi wraca i dokonuje płatności. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż w wielu przypadkach oznacza znacznie łatwiejsze pozyskiwanie klientów niż np. podczas pierwotnej kampanii, kiedy to reklama jest prezentowana nowym odbiorcom. Duża skuteczność remarketingu jest zatem jednym z największych plusów. Remarketing pozwala również efektywniej wydawać budżet. Osoby, które weszły już w interakcje z naszą witryną znacznie, chętniej kupują na niej produkty, co pozwala przy wydaniu małej sumy pozyskać wielu klientów. Więcej o możliwościach remarketingu poczytasz na https://mediaclick.pl/remarketing/
Remarketing jest korzystny również z punktu widzenia wizerunkowego i inwestycji “w klienta”. Tworzenie list osób odwiedzających już naszą witrynę nie musi być wykorzystane zaraz po zakończeniu pierwotnej kampanii. Lista taka może być używana w dowolnym momencie. Pozwala to przypominać się co jakiś czas takim użytkowników. Osoba, która nawet za pierwszym wejściem na nasz portal czy sklep nie kupiła produktu, będzie prawdopodobnie pamiętała o naszej witrynie. Gdy co jakiś czas będziemy przypominali o naszym istnieniu, będziemy wzmacniać wartość marki i nawiązywać relacje klientem. W przyszłości klient taki mając do wyboru kilka firm, z pewnością wybierze naszą, gdyż będzie już dobrze znał i pamiętał, że kiedyś samodzielnie przeglądał jej ofertę.
Kolejnym plusem jest możliwość stworzenia indywidualnych spotów reklamowych lub reklam dla konkretnej grupy. Jeśli posiadamy kilka list podzielonych ze względu np. aktywność na naszej stronie, możemy stworzyć dużo trafniejsze zestawy reklam. Osobom, które wyszukiwały najtańsze opcje, możemy zaproponować rabat, osobom, które miały w koszyku przedmioty premium stworzyć reklamę właśnie z takimi propozycjami a osobom, które odwiedziły nasz blog firmowy w poszukiwaniu inspiracji - niecodzienne usługi czy produkty. Korzyścią remarketingu jest również sama forma. Nie wymaga ona specjalistycznych działań, korzystania z pomocy agencji marketingowej czy opłacania ponadprogramowych stawek. Tak prosta i łatwa do zrealizowania kampania z pewnością zachęca dużo bardziej niż szukanie dodatkowych sposobów na przyciągnięcie klientów.
Czy warto korzystać z remarketingu?
Zdecydowanie tak! Remarketing Google Ads nie jest trudny do wdrożenia, działa na takich samych zasadach co standardowe kampanie reklamowe i posiada wiele korzyści ze skutecznością na czele. Bardzo dobrym posunięciem jest dodanie remarketingu do naszych działań niż szukanie nowych programów reklamowych, wdrażanie ich i pozyskiwanie klientów z kolejnych źródeł. Warto zapytać również o taką opcję agencje marketingowe, jeśli z nimi współpracujemy. Uruchomienie remarketingu nie powinno być problematyczne więc i w tym wypadku możemy skorzystać z wielu plusów, jakie daje ten typ reklamowania się.
Marian Zieliński, https://mediaclick.pl
Napisz komentarz
Komentujesz jako: Gość Facebook Zaloguj